התשובה הקצרה

אינטגרציה או system integration היא שילוב מערכות. בשפה המקצועית מגדירים אותה כך: פעולת איחוד של תתי מערכות ורכיבים לצורך קבלת מערכת אחידה יחידה בה פועלים כל הרכיבים בשיתוף פעולה מלא כמערכת שלמה. בעולם הטכנולוגיה, אינטגרציה היא תהליך המקשר פונקציונלית ו/או פיזית בין יישומי מחשב ומערכות מחשוב במטרה שיפעלו יחד בצורה מתואמת. אינטגרציה מתבצעת במגוון טכניקות: כמו תקשורת נתונים, EAI ו-BPM לצד תכנות ידני ו/ או מערכות אוטומציה ללא קוד כמו מייק, זאפייר, פאבלי ועוד. 

בעלי עסקים בעולם תחרותי שואפים לחיסכון בזמן ובכוח אדם ולמקסימום תפוקה ושביעות רצון מצד הלקוח. זה, על רגל אחת – הנוסחה לעסק משגשג. אינטגרציה בעולם העסקים מכוונת בדיוק לשם: חיבור בין מערכות שיחסכו בזמן ועלויות עבודה, יקצרו תהליכים עסקיים ויהפכו את מערך השיווק לחכם ואפקטיבי יותר. אז מה זה אינטגרציה בדיוק? איך עושים בה שימוש עסקי ולאילו עסקים היא מתאימה? טוב ששאלתם, תשובות מיד.

 

סליחה, אבל עוד לא ממש הבנתי מה זה אינטגרציה

אוקי, בואו נתחיל מתחילה: אינטגרציה או system integration היא שילוב מערכות. בשפה המקצועית מגדירים אותה כך: פעולת איחוד של תתי מערכות ורכיבים לצורך קבלת מערכת אחידה יחידה בה פועלים כל הרכיבים בשיתוף פעולה מלא כמערכת שלמה. בעולם הטכנולוגיה, אינטגרציה היא תהליך המקשר פונקציונלית ו/או פיזית בין יישומי מחשב ומערכות מחשוב במטרה שיפעלו יחד בצורה מתואמת. אינטגרציה מתבצעת במגוון טכניקות: כמו תקשורת נתונים, EAI ו-BPM לצד תכנות ידני ומערכות אוטומציה ללא קוד.עכשיו בשיא הפשטות, בתחום האוטומציה העסקית אינטגרציה היא חיבור של של מספר מערכות כמו מערכת הדיוור וה-CRM והיא לא דורשת קוד, את האינטגרציות אנחנו מבצעים בעזרת מערכות כמו MAKE או ZAPIER.

 

אינטגרציה עסקית – למה זה חשוב?

עסקים מתקדמים כוללים מגוון מערכות בהן נעשה שימוש במחלקות השונות של העסק: תפעול, שירות לקוחות, שיווק ומכירות. כדי לייעל תהליכים בעסק, לחסוך בזמן, להפוך את השיווק לחכם וממוקד יותר ולספק ללקוח חווית שירות טובה יותר – ניתן לחבר בין מערכות שונות, להפוך אותן למערכת אחת שלמה ולנצל את “שיתוף הפעולה” ביניהן לצורך איסוף מידע חשוב על הלקוח, חיבור בין ערוצי תקשורת, חיבור בין מערכות תפעוליות למערכות איסוף נתונים, חיבור הקופה הפיזית למערכת הדיוור, חיבור מערכת ה-CRM למערכת ניהול המשימות ומערכת הנהלת החשבונות וזה רק על קצה המזלג. אינטגרציות יוצרות סביבת עבודה יעילה הרבה יותר ומשפרות את הפרודוקטיביות של העסק משמעותית.

 

למה כדאי לבצע אינטגרציה?

  • לא צריך להתפשר על יכולות המערכת, אפשר לקחת מכל מערכת את היכולות המתקדמות ביותר
    ולחבר בניהם וכך לקבל “מערכת אחת” יחידה ומשוגעת!
  • שיפור יכולות הניהול והשליטה בנעשה בכל מחלקה בעסק עד לרזולוציות גבוהות מאוד
  • יכולות שיפור ובקרה אופטימליות
  • ייעול תהליכים פנים עסקיים ואופטימיזציה של המשאבים העומדים לידי העסק גם ברמה האנושית
  • ייעול תהליכים חוץ עסקיים מול לקוחות, ספקים ואנשי שיווק
  • יצירת יתרון בולט על פני מתחרים בשוק ברמה האסטרטגית, ברמת שביעות רצון הלקוח וברמה התפעולית של העסק

 

סוגי אינטגרציות נפוצים

סוג אינטגרציה  הסבר דוגמאות
שילוב בין יישומים אינטגרציה המתמקדת בשילוב של יישומים או תוכנות במטרה לשלב פונקציונליות ולשתף נתונים. אינטגרציה זו כרוכה בחיבור של יישומים וסנכרון נתונים. חיבור של מערכת הדיוור עם מערכת ה-CRM, חיבור אתר הסחר ( איקומרס) עם מערכת לניהול מלאי או מערכת הנהלת החשבונות.
שילוב של נתונים שילוב נתונים ממספר מקורות כמו קבצים, מסדי נתונים, מערכות פרסום או ממשקי API במטרה ליצור תצוגת נתונים אחידה ועקבית. מטרת אינטגרציה זו היא להבטיח זמינות, דיוק ואמינות של נתונים במערכות מסוגים שונים. משיכת כל נתוני השיווק מכלל ערוצי הפרסום ופיתוח דשבורד וויוזאלי שקולט את כל הנתונים ומבצע הצלבות והפקת תובנות
שילוב של תהליכים עסקיים אינטגרציה המתמקדת בשילוב של תהליכים עסקיים המתבצעים במסגרת מערכות ומחלקות שונות בעסק. אינטגרציה זו כרוכה בחילופי נתונים בין המערכות השונות, אוטומציה של ניהול משימות וזרימת עבודה ותיאום משימות בין מחלקות שונות בעסק. חיבור בין מערכת ה-CRM למערכת ניהול המשימות וכך לבנות תהליך קליטת לקוח מושלם ( אונבורדינג).
שילוב של שירותים שילוב של מספר שירותים או תתי מערכות ליצירת מערכת אחת מורכבת. אינטגרציה זו מתמקדת במתן פתרונות מורכבים באמצעות שילוב של מספר שירותים יחד. אינטגרציה של שירותים מבוססת טכנולוגיות API ועוד. באמצעות אינטגרציה בין שירותים ניתן למקסם את השירותים הקיימים ולייצר יישומים חדשים הניתנים לשינוי בצורה מודולרית.  אינטגרציה בין ווצאפ לחברת השליחויות כך שהלקוח יכול לקבל שירות לקוחות בווצאפ + לעקוב אחר הזמנה
שילוב של יישומים ארגוניים אינטגרציה בין יישומים ארגוניים (EAI), מתבצעת במטרה לייצר תקשורת ומעבר נתונים בצורה חלקה בין המחלקות השונות בארגון על מנת להשיג אוטומציה מלאה של תהליכים, לשפר שיתוף פעולה בין מערכות ומחלקות וליהנות ממאגר נתונים אמין, עקבי ומעודכן. מערכת ERP לתכנון משאבים ארגוניים.
שילוב בין מערכות לשירותים מבוססי ענן חיבור של יישומים ומערכות של העסק עם פלטפורמות מבוססות ענן. שילוב זה מאפשר לעסקים להשתמש ביתרונות אחסון בענן יחד עם אפשרות לעבודה רציפה על התשתית הקיימת בחברה תוך הסתמכות על חילוף מידע יעיל. שימוש בממשקי API מבוססי ענן, חיבור של דאטה מקומית לאחסון ענן או SaaS (יישומי תוכנה כשירות).

 

אינטגרציה – איך זה עובד?

תהליכי אינטגרציה כוללים שלבים שונים:

  • אנליזה ותכנון – בשלב הראשון מיישם אוטומציה יחד עם מנהלי העסק ינתח בצורה יסודית את פעילות המערכות המעורבות בתהליכי העסק על מנת להבין את מבני הנתונים, הפונקציונליות, הממשקים ודרישות התאימות. יחד עם זאת, מיישם אוטומציה יבחן יחד עם מנהלי העסק  מהם צרכי העסק ויחד ייקבעו מטרות ויעדים מוגדרים. כסיכום וכבסיס לעבודה המעשית תיבנה תוכנית עבודה מפורטת בצורת תרשים זרימה.
  • בחירת המערכת ליישום האינטגרציה בין המערכות – קיימת אפשרות לתכנות אינטגרציה מאפס על ידי אנשי תוכנה. יחד עם זאת, קיימות כיום מגוון מערכות לביצוע אינטגרציה ללא קוד כגון: מייק, זאפייר, פאבלי ועוד. באמצעות מערכות אלו ניתן ליישם אינטגרציה מהירה ומדויקת המבוססת על ממשקים קיימים ובעלות מזערית ( רק תשלום לתוכנה מדולרים בודדים עד עשרות דולרים בלבד- כמובן שהעלות תלויה בכמות הנתונים).
  • בקרה וניטור –  כדי לוודא שהמערכות פועלות בשיתוף פעולה כפי שהוגדר בתוכנית העבודה, חשוב לבדוק את יעילות השילוב בין המערכות השונות, לבחון את רמת הפונקציונליות, לבדוק ולתקן שגיאות וכן לבחון שחילופי הנתונים נעשים בצורה חלקה ומתואמת.

 

שאלות ותשובות בנושא מה זה אינטגרציה?

שילוב של מערכות. בעולם העסקי אינטגרציה משמשת כדי לחבר בין מערכות או חלקים מהן במטרה לייעל תהליכים פנים/חוץ ארגוניים ולטייב את מערך השיווק, השירות והתפעול בעסק.

באמצעות הטמעת אינטגרציות במערכות השונות בארגון ניתן לשפר את היכולת העסקית במספר היבטים:

  1. שיפור שביעות רצון הלקוח באמצעות ייעול חוויית השירות.
  2. שיפור היעילות התפעולית באמצעות המרת תהליכים ידניים לתהליכים המבוצעים בצורה אוטומטית.
  3. שיפור יכולת קבלת ההחלטות באמצעות איסוף מידע ליצירת דאטה וגישה לנתונים רלוונטיים בזמן אמת.
  4. צמיחה עסקית  וחדשנות בשוק עסקי תחרותי.
  5. הסקת מסקנות וייעול המערך השיווקי על ידי מעקב אחרי פעולות הלקוח בעסק.
  6. חיסכון בעלויות עבודה ובתחזוקה של מערכות נפרדות.
  7. שיתוף פעולה משופר בין המחלקות השונות בעסק המסייע בהעלאת רמת התפוקה ושביעות הרצון של העובדים.

 

מה זה אינטגרציה?
מה זה אינטגרציה?
הפיצו לחברים