מה זה אוטומציה?

מה זה אוטומציה

חנות המכולת השכונתית של שנות ה-50 התחלפה ברשתות סופר ענקיות, שירותי החייטות הומרו לקניוני אופנה והחלבן פינה את מקומו למחלבות מתקדמות כשיחד עם הקידמה הטכנולוגית מצטרפת למשוואה תחרות עסקית קשה המאפיינת עסקים בכל התחומים. 

העולם העסקי מחפש נון סטופ דרכים לקיצור תהליכים שיחסכו בכוח אדם ובזמן על מנת לייצר יתרון על המתחרים ולהכניס יותר בפחות השקעה. תחום האוטומציה נועד כדי לייעל תהליכים בעסק ולגרום לתהליכי מכר ושיווק לעבוד טוב יותר ללא התערבות אנושית. אוטומציות בעולם העסקי של שנות המאה ה-21: כל מה שחשוב לדעת.

 

אוטומציה על רגל אחת

אוטומציה הא תחום המתמקד בתהליכים ידועים מראש ובעלי אופי רפיטטיבי והמרתם לתהליכים אוטומטיים. אוטומציות עסקיות ושיווקיות משתמשות במערכות ובתוכנות ייעודיות במטרה להפוך תהליכים שונים בעסק לאוטומטיים בתחומי: מכירות, שיווק, ניהול עובדים ושירות לקוחות.

היתרונות של האוטומציה לעסקים מספקים אפשרות לתרגם תהליכים ידניים לאוטומטיים ואף לייצר פתרונות שיווק אפקטיביים שלא ניתנים לביצוע באופן ידני ובמיוחד בסקייל גבוה. לדוגמה: פנייה פרסונלית ובזמן אמת ללקוחות מתעניינים עם מסר מותאם אישית. 

 

ממה מורכב תהליך אוטומציה? 

כל תהליך אוטומציה כולל 3 מרכיבים: 

  1. טריגרים / TRIGGERS
  2. פעולות / ACTIONS
  3. תנאים / CONDITIONS

 

טריגרים

טריגר הוא אירוע ראשוני שנע כגלגל שיניים ומניע יחד איתו את התהליך האוטומטי כולו. דוגמאות לטריגרים בתחום האוטומציה העסקית הם: ביצוע רכישה, הצטרפות לרשימת תפוצה, השארת פרטים בדף נחיתה, שליחת מייל ועוד. הטריגר הוא פעולה המבוצעת וגוררת אחריה רצף פעולות אוטומטיות.

 

פעולות

אוקיי, הטריגר הופעל. כרגע באופן אוטומטי לחלוטין יחל סדר פעולות מוגדרות מראש שיפעלו ללא מגע יד אדם. כך לדוגמה, נניח וביצעתם רכישה, באופן אוטומטי נשלחת אליכם הודעת "תודה שקניתם אצלנו" בסגנון כזה או אחר. דוגמה נוספת, לאחר נטישת עגלה באתר איקומרס תישלחנה אליכם לאימייל הצעות לחזור ולרכוש את הפריטים אותם בחרתם במהלך השיטוט בחנות האינטרנטית. 

פעולות אלה הן פעולות אוטומטיות לחלוטין שהוגדרו מראש והן מהוות חלק
מתהליך אוטומציה עסקי חכם לעסק.

 

תנאים 

תהליך אוטומטי אינו חייב להיעשות במסלול אחיד, באמצעות הגדרת תנאים מסוימים ניתן לבחור האם התהליך ימשיך במסלול אחד או יפנה למסלול אחר. כך לדוגמה, אם לקוח רכש אצלנו בעבר
הוא לא יקבל בהכרח את אותם המסרים שלקוח חדש יקבל בתהליך האוטומציה.

מה זה אוטומציה?


אוטומציה במילים פשוטות 

אוטומציה מאפשרת לנו להגדיר שכאשר קורה X התגובה תהיה תרחיש Y. אוטומציות עסקיות מאפשרות לקבוע רצף פעולות אוטומטיות שיתרחשו בהתאם לטריגרים שונים.

אוטומציה מתבססת על התנהגות הגולש. היא מנתחת את הפעולות שלו, אוספת עליו נתונים ולפיהם יוצרת משפך המרה אפקטיבי. בנוסף, אוטומציה מאפשרת ביצוע פרסונליזציה כך שהמסרים השיווקיים יתאימו לכל משתמש בצורה אישית. בצורה כזו, ניתן למקסם את מערך השיווק, לחמם לידים ולשפר פלאים את שיעור ההמרה.

 

אילו תהליכים בעסק ניתן כבר היום להפוך לאוטומטים?

כ-60% מסך הפעולות בעסק ניתנות להמרה על ידי תהליכים אוטומטיים, כך מציגים מחקרים עדכניים. עולם האוטומציה הולך ומתרחב כשאתו תהליכים ידניים רבים הופכים מיותרים. להלן מגוון פעולות בעסק שכבר היום ניתנות לביצוע בצורה אוטומטית:

  • משיכת פניות הלקוחות מכל ערוצי הפרסום למערכת crm אחת.
  • שירות לקוחות בווצאפ, באתר וברשתות החברתיות של החברה באמצעות צ'טבוטים חכמים.
  • ביצוע פולו אפ אוטומטי וחיסכון זמן בחזרה אנושית ללקוח.
  • תזכור לקוחות לגבי פגישות באמצעות הווצאפ כולל הוראות הגעה למקום וקישור לווייז
    (אז תגידו, מי צריך מזכירה היום?).
  • ניהול עובדים ועבודה מול ספקי שירות תוך שילוב בין מערכות ניהול משימות, יומן ולוח שנה, דיווחים אונליין על הסטטוס של כל משימה, שיתוף חומרים ומעקב תפוקות .
  • הנהלת חשבונות אוטומטית שאוספת את כל החשבוניות מהמייל, מתייקת אותן בצורה אוטומטית ושולחת אותן בסוף התהליך לרואה חשבון.

 

למעשה, לא רחוק היום בו המזכירה תהפוך לפריט מוזיאוני ואלפי שעות עבודה שנוצלו לביצוע תהליכים רפיטטיביים בעסק, ימונפו להשקעה בליבת העסק ובהתמקדות בחלק האסטרטגי הדורש חשיבה אנושית.
מוזמנים לקורס החינמי שלנו "מנתונים למזומנים" 

 

הטמעת אוטומציה בעסק – לא מומלץ, חיוני!

להלן נתונים מספריים על פי מחקרים אמינים שפורסמו בשנים האחרונות על תוצאות שילוב והטמעת תהליכים אוטומטיים בעסק:

  • עלייה של למעלה מ-450% באיכות הלידים ורמת ההמרות בקרב עסקים שהטמיעו מערכות אוטומציה.
  • פער של יותר מ-50% המרת לידים ללקוחות רוכשים בין עסקים משתמשים באוטומציה לעסקים שאינם עושים בהם שימוש. בנוסף, עסקים שהטמיעו אוטומציות עסקיות נהנו מהמרות גבוהות בכשליש מעלות הלידים בחברות שלא השתמשו באוטומציה.
  • כ-80% מהעסקים שעשו שימוש באוטומציה ראו עלייה בכמות הלידים אותם הם מייצרים כאשר 77% מתוכם גם רואים בפועל עלייה ברמת ההמרות.

 

אוטומציה – תנו לתהליכים בעסק לרוץ לבד

כדי לבלוט מעל המתחרים, וכדי להשיג תשומת לב מאת הלקוח שמקבל עשרות פעמים ביום מסרים שיווקיים, לא די להשקיע באסטרטגיית שיווק מבריקה הפונה לקהל לקוחות רחב. עליכם ללמוד כל לקוח היטב, להבין את דפוסי הרכישה שלו, לחקור מה מניע אותו לקנות ולפנות אליו בצורה אישית ומדויקת. ככל שנהיה ממוקדים יותר ונלמד את אופי הצרכנים שלנו, כך גדל הסיכוי שנוכל לשכנע אותו לבצע פעולה או אף לקנות מאיתנו שירות/מוצר.

כמובן שאין דרך לחקור את ההתנהגות והרגלי רכישה של כל לקוח בצורה ידנית, כאן נרתום לעזרתנו את תהליכי האוטמציה שיבצעו פעולת מחקר מקיפה, יאספו את כל המידע ל-DATA אחת מסודרת. המערכת תדע לנתח את הנתונים שנאספו מכל ערוצי הפרסום, לאפיין את הלקוח ולנהל את מערך השיווק כך שכל לקוח יקבל את המסרים השיווקיים המתאימים לו בצורה מדויקת. זה נשמע מדע בדיוני, אבל זה קורה כבר עכשיו ומאפשר לחנויות, עסקים וחברות לטייב את מערך השיווק ולשפר את רמת ההמרות בצורה שלא תיאמן.
תוכלו לקבל את כל הידע מקורסי אוטומציה שלנו

 

איך אוטומציה משפרת יכולות עסקיות?

חיסכון בזמן ובכוח אדם

אוטומציה מייעלת תהליכים ומאפשרת לבעלי עסקים לנצל את הזמן שלהם לפעולות החשובות באמת בעסק. בעסקים רבים פעולות אוטומציה תחלפנה את משאבי האנוש בחברה ותחסוכנה לבעל העסק תשלום משכורות לעובדים.

 

חוויית משתמש משופרת

אנחנו לא אוהבים לקבל מסרים פרסומיים שלא רלוונטיים לנו, זה מטריד ומיותר. בהנחה שגם הלקוחות שלנו סבורים כמונו, תהליך שיווקי חכם המאפשר לכל לקוח לקבל בצורה אוטומטית את המסרים המדויקים לו תאפשר לנו לטייב את מערך השיווק וללקוח – ליהנות מתכנים רלוונטיים שמעניינים אותו. 

 

אפסייל

באמצעות אפיון חכם ותהליך אוטומציה ממוקד, ניתן לשלוח הצעות רלוונטיות ללקוחות שרכשו מאיתנו מוצר/שירות בעבר. אפסיילים הם כלי מצוין להגדיל מכירות בקרב לקוחות שנהנו מהשירות שלנו בעבר.

 

חימום לידים

באמצעות תהליכי אוטמציה ניתן לזהות את מצב הלקוח ובמידה ואינו בשל לביצוע רכישה, לשלוח לו מסרים רלוונטיים שיקדמו אותו שלב אחר שלב במשפך השיווקי עד לרכישה.

 

שימור לקוחות והארכת אורך חיי לקוח ( AOV)

בעזרת תהליכי אוטומציה נוכל לחזק את הקשר בין הלקוח למותג בכך
שנשמור על קשר תדיר, עם מסרים מותאמים אישית, בין אם אלו מסרים כמו חג שמח, מזל טוב ליום הולדתך עם הטבה שווה ועד למסרים כמו סטטוס ביצועים של הקמפיין, הפנייה שלך בטיפול,
קבלת חוות דעת על המוצר ובאופן כללי כל מסר הנוגע לשירות לקוחות.

 

לסיכום

אוטומציה היא מכלול של פעולות ויישומים המוצעים במטרה להמיר תהליכים ידניים לתהליכים אוטומטיים. אוטומציה עסקית העוסקת בייעול תהליכים בעסק כדי לחסוך זמן, משאבים וכוח אדם ומתמקדת בשיפור מערך השירות והשיווק, האדמיניסטרציה וניהול העובדים בעסק. כיום, אוטומציות עסקיות הן מאסט עבור עסקים שרוצים להוביל בתחומם ולייצר הרבה יותר בהרבה פחות זמן והשקעה. 

רוצים לדעת כמה עולה קורס אוטומציה? לפרטים נוספים צרו קשר

 

שאלות ותשובות בנושא מה זה אוטומציה?

אוטומציה עסקית היא תחום הכולל מגוון פעולות המחליפות תהליכים ידניים וכללות אינטגרציות בין מערכות במטרה לשפר את חוויית השירות, לטייב את מערך השיווק ולדייק את האדמיניסטרציה בעסק וכל זאת בצורה אוטומטית לחלוטין.

  • שיווק ממוקד
  • שירות לקוחות
  • גביה ותשלומים לספקים
  • הזנת נתונים
  • איסוף נתונים על לקוחות
  • ניהול רשימות תפוצה
  • תזמון פגישות
  • שליחת עדכונים לעובדים
  • שליחת פולואפים ללקוחות

ועוד מגוון פעולות חכמות ומדויקות לטיוב היכולות העסקיות והשיווקיות של העסק.


מה זה אוטומציה?
מה זה אוטומציה?
הפיצו לחברים
קורס אוטומציה מלא
השאירו פרטים ונחזור אליכם