מה זה API

מה זה API

API הוא הדרך של חברות ושירותי אינטרנט שונים לשתף צד שלישי במאגרי מידע בהם הם מחזיקים. כך לדוגמה אם אתם רוצים להשתמש במידע בו מחזיקה חברת פייסבוק, אתם יכולים לבקש גישה ל-API שלה ובהתאם לצרכים שלכם ולאישור שלה – לקבל מידע בנוגע לפרטים שונים של משתמשים. רוצים להבין לעומק מהו API ואיך באמצעותו ניתן לקצר תהליכים בפיתוח פלטפורמות שונות ולאפשר פיתוחים חדשניים המבוססים על נתונים קיימים? כנסו פנימה.

 

מהו API?

המונח API הוא ראשי תיבות של המילים: Application Programming Interface או בעברית: ממשק תכנות ויישומים. מדובר באוסף של כלים ופרוטוקולים לבנייה של תוכנות ואפליקציות כאשר ה-API משמש לתיווך בין ממשקי התוכנה השונים לצורך החלפת נתונים ותקשורת בין מערכות.

בעולם הפיתוח בתחום התוכנה ובעולמות האוטומציה API הוא מרכיב מרכזי באמצעותו ניתנת גישה למפתחי תוכנה ולאנשי אוטומציה לפונקציות השונות ושירותים הקיימים לצורך שילובם במוצרים חדשים. 

 

מה ההבדל בין API פתוח ל-API פנימי?

ממשק API פתוח או ציבורי הוא ממשק שזמין לציבור ומאפשר למפתח תוכנות ויישומים ומיישמי אוטומציה להשתמש בנתונים ממקור חיצוני. כך לדוגמה ה-API של אינסטגרם מאפשר לאנשי קוד ולמיישמי אוטומציה להשתמש בנתוני לקוחות השמורים ב-DATA של הרשת החברתית ולבצע באמצעותם פעולות שונות.

לעומת זאת, API פנימי עוסק בנתונים פנימיים של הארגון המאוחסנים במערכות השונות. ממשקי API פנימיים מאפשרים לעסקים לבצע אינטגרציה בין המערכות כך שתוכלנה לתקשר אחת עם השניה ולהשתמש בנתונים ובפונקציות למטרות שונות. כך לדוגמה, אינטגרציה של וואטסאפ ו- CRM מאפשרת לווצאפ לקבל נתונים ממערכת ניהול הלקוחות שלכם בעסק (במידה ונכתב לה קוד API) וכן להפך. מה אפשר לעשות עם זה לדוגמה? להגדיר שליחת הטבת יום הולדת ללקוח בווצאפ על פי נתוני הלקוח השמורים ב-CRM או לאגור הודעות ווצאפ של הלקוח במערכת הCRM במטרה ללמוד את הצרכים שלו ולטייב את מערך השיווק.

זו רק דוגמה זעירה לשימושים אותם ניתן לעשות באמצעות גישה ל – API של מערכות שונות בהם נעשה שימוש פנימי בעסק.

 

למה להשתמש ב-API?

אם אתם צפויים לחיות מיליון שנה ויש לכם עודף זמן וכסף כדי לאגור נתונים מדויקים על כל לקוח פוטנציאלי ולפתח בעצמכם מערכות ותוכנות מאפס: בכבוד, לכו על זה.

אבל אם אתם מעוניינים לחסוך זמן ולהשתמש בנתונים קיימים או לגייס את ה-Database שלכם ולבצע אינטגרציה בין מערכות כדי לשפר את רמת ההמרות בעסק – אז API הוא רכיב חיוני בהתקדמות שלכם.

יתרונות נוספים לשימוש ב-API כוללים את האפשרות לשיפור חווית המשתמש, כך לדוגמה, חברה המספקת שירותי הזמנת חופשה יכולה להשתמש ב-API של שירותי הזמנת חדרים בבתי מלון, שירותי הזמנות טיסה ושירותי הזמנת כרטיסים לאתרים ואטרקציות. באמצעות האינטגרציה בין המערכות, יכול המשתמש לקבל את השירות במרוכז ולמנוע ניווט מורכב בין שירותים ואתרים.

שימוש ב-API מאפשר פיתוח של תוכנות ואפליקציות חדשניות בצורה קלה ומהירה יותר בהסתמך על API של יישומים קיימים.

 

למה אתם צריכים API?

כדי להתממשק עם שירותים נוספים

פעמים רבות, כמפתחי תוכנה, משווקים או בעלי עסקים אתם נדרשים לגישה מסודרת ומאושרת למאגר נתונים מסוים. כדי לגשת למאגר הנתונים אתם תצטרכו הרשאה לAPI של אותו שירות, תוכנה או יישום. לעיתים אתם תגלו כי לא קיים API לשירות אותו אתם צריכים, אם מטעמי עצלות או חיסכון של החברה המעניקה את השירות או מטעמי פרטיות וחוסר רצון לספק גישה לנתונים לצד שלישי.

 

לחסוך זמן פיתוח

במידה ואתם מעוניינים לפתח מוצר דיגיטלי מסוים, תוכנה או אפליקציה, או לחלופין לבצע אינטרגציות בין מערכות בשביל לייעל את העסק שלכם לעיתים יהיה לכם קל וזול יותר להשתמש בפונקציונליות של יישום קיים ולעבוד עם API שמישהו כבר ייצר בעבר. 

 

כדי לבצע אינטגרציה בין מערכות עסקיות

כדי שמערכות פנימיות או חיצוניות תתמשקנה זו עם זו ותעברנה נתונים, אתם תצטרכו גישה ל-API שלהן. אינטגרציות אלו חיוניות כדי לקדם תהליכים אוטומטיים בארגון. יש לדעת, כי כיום קיימות מערכות אוטומציה המאפשרות לבצע את הממשקים וחילוף הנתונים גם ללא קוד. (לדוגמה: make, zapier, pabbly).

 

צורת השימוש ב-API

כדי להשתמש ב-API בצורה יעילה יש להגדיר במדויק את מטרת השימוש ומהם הנתונים אותם יש לשאוב מהממשק. API נדרש להיות מתוכנן ברמת סוג התוכן ומבנה הנתונים, בהתאמה לדרישות האבטחה ולהגדיר את סוגי הפורמטים שבהם ייעשה שימוש להחלפת הנתונים.

 API נדרש להיות מתועד בצורה מיטבית במטרה לאפשר למפתחים להשתמש בו בצורה יעילה. בנוסף, על API להיות מאובטח כך שחילופי נתונים יחייבו יישום של מנגנוני אימות ואישור לצד הצפנה וטכנולוגיות אבטחה נוספות, כל זה במטרה להבטיח גישה למשתמשים מורשים בלבד.

 

מהן אפשרויות השימוש ב-API?

שילוב נתונים ויישומים

ה-API מעניק אפשרות למפתחים ולאנשי אוטומציה להחליף מידע ונתונים בין יישומים ותוכנות כשהוא מקל על השימוש בנתונים רבים ממקורות שונים וכן מאפשר לגשת ולגייס פונקציונליות של שירותים ויישומים קיימים לצורך פיתוח של תוכנות ויישומים חדשים.

 

מונטיזציה

ממשקי API שפותחו על ידי חברות מסוימות מאפשרות להם לנצל את הנתונים ולאפשר למפתחים נוספים להשתמש בפיתוח שלהם בתשלום (לדוגמה: תוספים עבור אתרי וורדפרס ).

 

אוטומציה עסקית 

ניתן לנצל ממשקי API כדי להפוך תהליכים ידניים לאוטומטיים ולאפשר את ייעול מערך השיווק ושירות הלקוחות בעסק באמצעות אינטגרציה בין מערכות שונות בעסק. 

 

API – איך זה עובד?

בשלב הראשון על מבקש שיתוף הנתונים להגיש בקשה לנקודת הקצה של ה-API .
הבקשה תכלול את כל הפרמטרים הנדרשים.

בשלב הבא נקודת הקצה תקבל את הבקשה ותקבע את הפעולה הבאה: מציאת נתונים ב-DATA או מתן פקודה ל-API אחר לבצע משימה מסוימת.

בשלב זה שרת ה-API יעבד את הבקשה וייצר תגובה: אחזור נתונים, עיבוד נתונים או פקודה ל-API אחר לבצע פעולה מסוימת.

 שרת הAPI ישלח תגובה ללקוח בצירוף קוד מצב בו מצוין האם הבקשה הצליחה או נכשלה.

כעת יקבל הלקוח את התגובה ויעבד אותה לחילוץ המידע הנחוץ כולל ניתוח של התגובה ושימוש בנתונים שהוגשו כדי להציג תוצאות או לביצוע פעולות אחרות.

 

לימודי אוטומציה לשימוש יעיל בממשק API

קורס אוטומציה מקצועי ומקיף יכלול מידע תיאורטי ופרקטי לשימוש אפקטיבי בממשק API. כיוון ששימוש ב-API הוא חיוני בעבודה על מערכות אוטומציה, בקורס אוטומציה תוכלו ללמוד על קבלת גישה ל-API של מערכות שונות וכיצד לגייס את מאגרי הנתונים של המערכות השונות ברמה הציבורית וברמה הפנים ארגונית – לטובתכם. אולם, כיום, בעידן בו אוטומציה ללא קוד צוברת תאוצה, לא תצטרכו להיות מפתחי תוכנה כדי להשתמש במערכות אוטומציה ובמסדי נתונים לאינטגרציה בין מערכות, אלא תוכלו לגייס את מערכות האוטומציה הקיימות לקיצור התהליך. 

 

קורס אוטומציה של ארכיטק – כל מה שצריך לדעת על API ועל שימוש בלמעלה מ-10 מערכות אוטומציה

ארכיטק היא המכללה הדיגיטלית המובילה בשוק האוטומציה בישראל, המכשירה את אנשי האוטומציה המובילים של המאה ה-21. הקורס כולל הדרכה מעשית לשימוש במערכות המתקדמות בעולם ליישום אוטומציה בארגונים ועסקים ומספק את כל המידע על עבודה עם API של מערכות שונות.
רוצים לדעת כמה עולה קורס אוטומציה?

צרו קשר עכשיו עם נציג של המכללה לפרטים נוספים על הקורס שמכשיר טייסים אוטומטיים
לעבודה בתחום רווחי ומבוקש בטירוף.

 

שאלות ותשובות בנושא מה זה API

Application Programming Interface כאשר בעברית המשמעות של המונח היא ממשק תכנות יישומים. 

API היא ממשק באמצעותו יכולים בעלי חברות או שירותי אינטרנט לשתף במידע בו הם מחזיקים – גורמים נוספים. API מציע גישה למאגרי מידע ונתונים המאוחסנים ביישום או תוכנה של גוף מסוים בהתאם לתנאים מסוימים והגדרות אבטחה ופרטיות. 

API ציבורי הוא ממשק שנגיש לציבור ופתוח למשתמשים שונים המעוניינים לשאוב מידע ונתונים. כך לדוגמה: API של רשתות חברתיות או של גוגל. API פנימי עוסק במידע המאוחסן במערכות שונות בתוך הארגון כגון: מערכת CRM, MONDAY ומערכות נוספות.

מה זה API
מה זה API
הפיצו לחברים
קורס אוטומציה מלא
השאירו פרטים ונחזור אליכם