התשובה הקצרה

בקצרה: מונח המתאר את יכולתו של מייל להגיע לתיבה הראשית של נמען הדיוור. כל ספק דואר אלקטרוני משתמש במסננים שמפלטרים את הדואר הנשלח למשתמש וקובעים תחת אילו קטגוריות יוצג מידע למשתמש: דואר ראשי, קידום מכירות או ספאם (לעיתים הדואר אפילו לא יגיע ללקוח אלא ייחסם לחלוטין). 

כמשווקים דיגיטליים וכבעלי עסקים, השאיפה שלכם היא שהמיילים אותם אתם שולחים ללקוחות פוטנציאליים יגעו לתיבת ה-INBOX של הלקוח ולא יוגדרו כספאם. עבירות מיילים המכונה באנגלית deliverability היא מונח המגדיר כמה מתוך המיילים נשלחו הגיעו ליעדם ולא נוטרלו או הועברו לספאם. עוד על המושג עבירות מיילים ואיך ניתן לשפר את ה-deliverability ואת יכולות הדיוור שלכם, כאן בהמשך.

 

מהי עבירות מיילים?

עבירות מייל היא מונח המתאר את יכולתו של מייל להגיע לתיבה הראשית של נמען הדיוור. כל ספק דואר אלקטרוני משתמש במסננים שמפלטרים את הדואר הנשלח למשתמש וקובעים תחת אילו קטגוריות יוצג מידע למשתמש: דואר ראשי, קידום מכירות או ספאם (לעיתים הדואר אפילו לא יגיע ללקוח אלא ייחסם לחלוטין).

למעשה, אין נוסחה מדויקת שתגרום למסננים של ג’ימייל לזהות את הדיוור שלנו כדיוור איכותי שיופיע בתיבה הראשית, אולם קיימות מגוון פעולות פשוטות שיכולות לשפר את הסיכויים בצורה ניכרת ולגרום לדיוור שלנו להגיע לנמען בצורה הגלויה ביותר.

 

איך להעלות את ה-deliverability של המיילים השיווקיים שלנו?

עבירות אימיילים היא תוצאה של מגוון פרמטרים קטנים המרכיבים תמונה שלמה: אימייל אמין ורלוונטי למשתמש שירות הדוא”ל. אין מדריך מדויק לשיפור עבירות מיילים (email deliverability) מכיוון שכל מנהל שיווק דיגיטלי או מיישם אוטומציה העסוק באימייל מרקטינג – נדרש ללמוד היטב את התחום בו העסק שלו מתמקד (מאפייני העסק, פרופיל לקוח, תכנים אותם הלקוח מעוניין לצרוך ועוד) ולבנות באמצעותו תהליך רב שלבי שיגרום למיילים להגיע ל- INBOXשל הנמענים. אולם, קיימים סטים של פעולות ברמת הדומיין, מקור השליחה, וברמת התוכן של המייל – שעשויים לשפר את עבירות המיילים באופן כללי בלי קשר לאופי ארגון ספציפי. בהמשך: הנחיות לביצוע לצורך שיפור עבירות מיילים, רגע לפני: איך עובדים מסנני הספאם וספקיות האימייל בסיווג המיילים הנשלחים למשתמשי השירות?

 

מאחורי הקלעים: איך עובדים מסנני ספקי הדיוור בפילטור המיילים?

בעבר, השרתים של ג’ימייל נעזרו במסננים פשוטים במטרה לסווג את החומר שנשלח לנמענים. כיום, קיימים אלגוריתמים מתוחכמים מאוד שלומדים על רמת האמינות של השולחים ולפי ניתוח של מוניטין מקור השליחה של המייל ומוניטין מערכת הדיוור – קובעים איך יסווג המייל בתיבת המייל של הלקוח. הפרמטרים המרכזיים עליהן תתבססנה ספקיות האימייל ומסנני הספאם בסיווג אימיילים הם: reputation הדומיין המדוור, reputation כתובות ה-IP, תוכן הדיוור והקישורים אליהם מפנה הדיוור. אלו הם המאפיינים העיקריים המשפיעים על עבירות המיילים, אליהם יש לצרף פרמטרים רבים נוספים המהווים מאפייני משנה אולם גם להם תפקיד חשוב בהעברת המייל שלכם ליעדו.

 

טיפים והמלצות להגברת רמת העבירות של מיילים שיווקיים

ברמת הדומיין

  • בחרו בשרת DNS המופרד מרשם הדומיינים ומשירות אחסון האתר (שירות hosting) כדי לשמור על ה-DNS שלכם זמין ומהיר.
  • הגדירו בכתובת השולח – דומיין פרטי, זאת כדי להימנע מהגדרתכם כספארמרים. שולחי ספאם רבים משתמשים בשירותי מייל ציבוריים ולכן חשוב מאוד להשתמש בכתובת פרטית.
  • בצעו תהליך אימות של הדומיין שלכם באמצעות SPF ו-DKIM. ודאו שאימות הדומיין בוצע באמצעות בדיקה של מייל אותו תשלחו לתיבת האימייל שלכם. אם בכתובת השולח לא תוזכר המילה דרך או “VIA” יש להניח כי הדומיין אומת בהצלחה.
  • הוספה של תקן DMARC – נטרו את מנגנוני אימות זהות השולח בעזרת תקן DMARC.
  • אם אתם מבצעים מגוון פעולות דיוור בעסק לדוגמא: דיוורים שיווקיים, טרנזקציוניים או תפעוליים, מומלץ להפריד את הדיוורים לתת דומיינים ולא להשתמש בדומיין הראשי בלבד. במקרה זה הדומיין הראשי יהיה שימשי עבור דיוורים של אחד על אחד, סב-דומיינים תחת הדומיין הראשי לעומת זאת, ישמשו לדיוור נרחב.
  • מומלץ להשתמש במייל עסקי ולהגדיר מחדש את הדומיין או את תת הדומיינים.
  • בצעו ניקוי רשימות אחת ל-3-6 חודשים.
  • הקפידו לא להשתמש בשירות של קיצורי כתובות, מהסיבה שמסנני ספקיות המיילים מייחסים חוסר אמינות למיילים המכילים כתובות אלה. מדובר בקישורים שלא כוללים מקור מהימן והאקרים נוהגים להשתמש בהם בצורה זדונית.
  • חשוב מאוד לבחור במערכת דיוור ששומרת על מוניטין כתובות IP גבוה וגם מזהה לקוחות המוגדרים כשולחי ספאם (ספאמרים) ומסירה אותם מהמערכת כדי להימנע מפגיעה בעבירות המיילים של שאר הלקוחות. מומלץ לבחור במערכת אוטומציה לדיוור איכותי שמשתמשת בכלים שונים לזיהוי ספאמרים ולחסימה מראש בצורה אוטומטית כדי לשמור ולהגביר את רמת העבירות שלכם.

 

ברמת התוכן ותדמית השולח בעיני המשתמש

  • שורת נושא מדויקת ורלוונטית ללקוח – ככל שתדייקו את שורת הנושא ותכוונו אותה לצרכי הלקוח, כך רבים הסיכויים שהמייל יגיע לתיבה הראשית והלקוח יפתח אותו מה שיגדיר אתכם כשולחים אמינים.
  • בעזרת מערכות אוטומציה שונות תוכלו לפלח את קהלי היעד שלכם כדי להתאים דיוורים שונים לכל קבוצת נמענים בהתאם למיקום גיאוגרפי, מעורבות, מין, גיל תחום עיסוק או התעניינות במוצר/ שירות מסויים או דומה או כל מאפיין זהה אחר. בעזרת מיקוד תוכן הדיוור לפלח שוק ספציפי – תוכלו להפוך את המייל לרלוונטי יותר ללקוח ובכך להעלות את רמת העבירות שלו לגרום לפתיחתו ואף למעורבות של הנמען עם תוכן המייל בעזרת קישור לאתר/דף נחיתה או כל קישור אחר אותו תצרפו למייל.
  • דוורו רק לנמענים שאישרו שהם מעוניינים לקבל מכם מיילים.
  • מומלץ לא להשתמש ברשימות תפוצה קנויות או ברשימות תפוצה ישנות שעלולות להיות מלכודת לספאמרים ולהגדיר אתכם כמפיצי דואר זבל.
  • כתבו בגוף המייל המלצה לנמענים להעביר את המייל מתיבת קידום מכירות/ספאם לתיבה הראשית, כך קיים סיכוי טוב שבפעם הבאה שתשלחו מיילים, הם יכנסו ישירות לתיבה הראשית.
  • מקמו קישור להסרה מרשימת תפוצה במקום בולט בתחתית המייל. נמענים שמעוניינים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה יפנו לתחתית המייל כדי לבצע את ההסרה. אם הם לא ימצאו את הקישור בצורה מהירה הם יפנו לאופציה הנוחה ביותר – שליחה לתיבת הספאם. אם הנמענים יסמנו בצורה אקטיבית העברה לתיבת הספאם, קיים סיכון גובה שבדיוור הבא המיילים שלכם יגיעו ישירות לספאם.
  • אלגוריתמי הסינון מטעם ספקיות המייל מסננים את הדיור גם לפי טופוגרפיית המייל ועיצובו. כך למשל, חשוב להימנע מסימנים כמו: %!^& – בשורות הנושא. בנוסף, יש לוודא ששורת הנושא אינה מטעה את הלקוח מה שעלול לגרום לו להעביר את המייל לספאם. השקיעו בתוכן בעל ערך ללקוח מעבר לתוכן פרסומי כך גדל הסיכוי שהנמען יפתח את המייל.
  • הקפידו על קריאה לפעולה בתוכן המייל כדי לספק לספקיות המייל אינדיקציה לכך שמדובר במייל הכולל תוכן רלוונטי לנמענים.
  • אזנו בין כמות בתמונות במייל לכמות התוכן. מסנני הסיווג של ספקיות המייל חדשניות בנוגע למיילים המכילים תמונות רבות ומינימום מלל. דאגו גם לתוכן טקסטואלי רלוונטי שידווח לאלגוריתמים שמדובר במידע אמין לנמענים.
  • בעזרת מערכות אוטומציה עסקית ניתן לבדוק את אחוזי הפתיחה של כל דיוור שיווקי, לראות כמה מהנמענים הקליקו על קישורים בתוכן המייל, האם היו שהשיבו למייל האם המייל דווח כספאם ועוד. מידע זה משפיע על מוניטין הדומיין ובהמשך – לאן יגיעו דיוורים שלכם: לספאם, לתיבה ראשית או לקידומי מכירות.
  • לאחר שקיבלתם מידע על נמענים שגילו מעורבות במייל, מומלץ לשלוח להם קמפיין יזום כך לדוגמה, שליחת דיוור לסגמנט אנשי קשר שפתח מייל בחודש האחרון. פילוח קהל היעד לפי מעורבותו במייל ונקיטת צעדי ייעול בשליחת דיוור ממוקד לקהלי יעד רלוונטיים יועיל גם מבחינת העלאת המוניטין שלכם כשולחים והגברת רמת העבירות שלכם וגם בהיבט הישיר יותר – יסייע בקידום פעולות השיווק של החברה ויגרום לכם להיות מזוהים עם תוכן איכותי ורמת אמינות גבוהה בעיני הלקוחות (מה שעשוי להוביל בהמשך לביצוע פעולות קנייה ולסגירת עסקאות).

 

שילוב אוטומציות להגברת מעורבות נמענים ולשיפור הדירוג של הדומיין שלכם

בעזרת מערכות אוטומציה מתקדמות כמו אקטיב טרייל ופלאשי, ניתן לשלוח דיוור פרסונלי מותאם המבוסס על פעילות אנשי הקשר. פעילות ממוקדת זו מגבירה מאוד את הסיכויים שהנמען יפתח את המייל ואף יקליק על קישור המוצג כחלק מהמייל הפרסונלי. שילוב אוטומציה במערכת הדיור משמעותית מאוד להגדרה שלכם כדומיין אמין בהתאם לרמת מעורבות גבוהה של הנמענים במייל.

 

לסיכום, איך מגבירים עבירות מיילים?

בעזרת דיוור נכון המתחיל בהטמעת מנגנונים לאימות דומיין וממשיך בתוכן איכותי בשילוב מערכות אוטומציה שיווקיות, שימוש במערכת דיוור אמינה, ביצוע קופי נכון לנושא המייל ואיזון ביו כמו תמונות לבין תוכן המייל – ניתן להגביר את רמת האמינות של הדומיין, לגרום לנמען לגלות מעורבות ואף להגדיל אחוזי המרות. רוצים ללמוד איך לעשות את זה בצורה מקצועית? קורס אוטומציה של חברת ארכיטק מכשיר אנשי אוטומציה ברמת מקצועיות גבוהה המתמחים בין השאר להגברת ה-deliverability של הדיוורים השונים וקמפיינים באמצעות המייל. למידע נוסף השאירו פרטים ונציג המכללה יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

 

שאלות ותשובות בנושא מה זה עבירות מיילים?

עבירות מיילים היא מושג המתאר יכולת של דיוור שנשלח, להגיע לתיבת המייל הראשית של הנמען. כל ספק שירות דוא”ל משתמש באלגוריתמים המסננים את המיילים הנשלחים למשתמשים וקובעים לאן יגיע כל דיוור: לתיבת המייל הראשית, לתיבת קידום המכירות או לתיבת הספאם. ככל שדומיין השולח יהיה סמכותי ואמין יותר בעיני אלגוריתמי הסינון וככל שתוכן המייל יהיה רלוונטי יותר לנמען, כך גדלים הסיכויים שהמייל יעבור לתיבה הראשית ויוצג ללקוח באופן בולט.

שילוב אוטומציה שונות כמו: שליחת דיוור ספציפי בתאריך יום ההולדת של הלקוח, שליחת דיוור ללקוח אחרי 90 יום שלא נכנס לאתר וכדומה, ממקדים את תוכן המייל ללקוח והופכים אותו לרלוונטי יותר עבורו, מה שמגביר את הסיכוי לפתיחת המייל ולגילוי מעורבות מצד הנמען.

מה זה עבירות מיילים?
מה זה עבירות מיילים?
הפיצו לחברים