מבנה כרטיסיות VS מבנה רשומות
השיעור נגענו בנושא סופר חשוב! מבנה רשומות ו- מבנה כרטיסיות, בעצם מבנה ה-DATA שלנו במערכת, אנחנו בחברה לאחר עשרות פרויקטים של הטמעות CRM עבור מגוון רחב של עסקים וחברות מכל הגדלים, הגענו למסקנות מאוד מעניינות בנושא ( שדרך אגב הרבה יחלקו עלינו בנושא ) אבל מדובר פה במסקנות מהשטח אחרי מעקב שימוש ופידבקים מהלקוחות שלנו. ( כן ממש ערכנו מחקר שכלל סקר לאחר הנגשה של 2 סוגי מערכות CRM אחד עם מבנה כרטיסיות ואחד עם מבנה רשומות)
מבנה כרטיסיות:
- מתאים לניהול לידים ולקוחות קיימים.
- מאגד את כל הפרטים על אותו ליד / לקוח במקום אחד נוח בלחיצת כפתור.
- כאשר יש מידע רב (יחסית) על רשומה מסויימת, נרצה להציג את הנתונים בצורת כרטיסייה.
- מתאים בעיקר לניהול לקוחות במודל רייטינר/ מנוי או לעסקאות עם תהליך מכירה ארוך
מבנה רשומות:
-מתאים לניהול דטאות
-כלי לאחסון נתונים ובדר”כ משמש כ- DATA BASE ליצירת דשבורדים וכלים ניהוליים לניתוח -סטטיסטיקות והפקת תובנות עסקיות
- מתאים בדרך כלל לניהול לידים של תהליכי מכירה קצרים וחד פעמיים.
מסקנה:
- בשלב האפיון תחשבו לעומק מה מבנה המכירה המתאים ללקוח בהתאם לתהליך המכירה שלו.
- רוב העסקים שיש להם תהליך מכירה קצר יעדיפו לנהל את הלידים במבנה רשומות.
- ניהול תהליכי מכירה ארוכים במבנה רשומות הוא שגוי! - לדוגמה עסקאות נדל"ן