מה זה מערכת CRM?
בשיעור למדנו מה זה המושג הזה שנקרא CRM? והבנו את היתרנות בשימוש במערכת CRM עבור עסקים וחברות בכל הגדלים מקטן ועד גדול וכמובן שהצגנו מספר דוגמאות למערכות CRM נפוצות.
המושג CRM הוא קיצור של- Customer relationship managment או בעברית מערכת לניהול קשרי לקוחות.
מערכת CRM (ניהול קשרי לקוחות) היא כלי המאפשר לעסקים לנהל ולנתח קשרים ותהליכים עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים (לידים). המערכת מרכזת מידע על לקוחות, מנהלת פעילויות המכירה, השירות ומסייעת בשימור לקוחות והגדלת הרווחים. מערכת CRM משפרת את היעילות הארגונית ומאפשרת קבלת החלטות מבוססות נתונים.
למה אנחנו צריכים מערכת CRM ?
- איסוף מידע ונתונים על הלקוח ועל מאפייניו.
- ניתוח דפוסי התנהגות וצריכה של קהל הלקוחות לאורך זמן.
- יכולת להסיק מסקנות לשיפור ושימור לקוחות .
- ניתוח השפעת השיווק על המכירות ( טיוב מערך השיווק ).
- ניהול תהליכי מכירה ( טיוב מערך המכירות) .
- מדידת תפקות של צוותי מכירות / מחלקות עסקיות.
דוגמאות למערכות CRM נפוצות:
Monday CRM
PipeDrive
Power Link
SalesForce
ZOHO crm
HubSpot
דגשים:
1. ניהול מסודר ונכון יותר = שורת רווח גדולה יותר.
2. המערכת חייבת להיות נוחה ללקוח ולצוות המכירות, מערכת שמעלה אבק ולא מעדכנים בה נתונים לא מקדמת את הלקוח לשום מקום - הקפידו לשים על זה דגש ברמת האיפיון.
לינק ישיר לאתר שמשווה בין כל מערכות ה-CRM בעולם >> https://www.findmycrm.com/
לינק ישיר למאמר המורחב שלנו על מערכות CRM >> מה זה CRM?