שיעור 3 : מה זה אוטומציה?
בשיעור הסברנו מה זה אוטומציה עסקית, ממה היא מורכבת וגם נתנו מספר
דוגמאות לתהליכי אוטומציה עסקית .
מה זה אוטומציה עסקית?
אוטומציה עסקית מאפשרת לנו להפוך תהליכים ידניים שחוזרים על עצמם לאוטומטים לחלוטין וכל זה ללא שימוש בקוד ובעזרת טכנולוגיות ומערכות קיימות. בעזרת אוטומציה עסקית אנחנו יכולים לחסוך זמן, כסף, כוח אדם וטעויות אנוש לנו או ללקוחות שלנו.
ממה אוטומציה מורכבת?
כל תהליך אוטומציה כולל 3 מרכיבים:
- טריגרים / TRIGGERS
-פעולות / ACTIONS
-תנאים / CONDITIONS
דוגמאות לתהליכי אוטומציה:
1. משיכת כל הפניות (לידים) מכל ערוצי הפרסום לתוך מערכת ה-CRM
שלנו בצורה אוטומטית (כן גם שיחות טלפון).
2. תזכור לקוחות בווצאפ באופן אוטומטי לגבי פגישות כולל שליחת
תזכורת עם הוראות הגעה וחניה ואפילו קישור לווייז.
3. איסוף כל החשבוניות מהמייל 24/7 ותיוק אוטומטי בתיקייה נפרדת לפי חודשים כאשר בסוף התהליך
הם ישלחו אוטומטית לרו"ח, הפעולה הזו תחזור על עצמה בכל חודש מחדש בצורה אוטומטית.
4. דוחות- פעם בחודש המערכת תרוץ על מסד הנתונים ותפיק דו”ח לקוחות נוטשים,
לקוחות חדשים, שינוי בהכנסות וכל פרמטר שנרצה להגדיר.
5. צ'אטבוטים חכמים: שיעבדו בשבילכם בווצאפ, באתר וברשתות
החברתיות לחימום לידים - היכרות, שליחת המלצות, שאלון התאמה, קביעת פגישה ועוד.
6. אוטומציה לחנות איקומרס שכל פעם שיוזר מזוהה יכניס פריטים לעגלת הקניות ולא ישלים את הרכישה
המערכת תשלח לו סדרת מסרים אישית במייל / ואצאפ או SMS שתגרום לו לשוב ולהשלים את הרכישה.