השיעור התחלק ל-2 והתרכז ב-2 נושאים מרכזיים: טריגרים מתוזמנים והתמודדות עם שגיאות.
טריגרים מתוזמנים:
בשיעור זה הסברנו כיצד ניתן להשתמש בטריגרים מתוזמנים בזאפייר כדי לשלוט בזמנים שבהם האוטומציות שלנו יופעלו. דיברנו על האפשרות לקבוע את הזמנים המדויקים להפעלת טריגר – לדוגמה, אם אנו רוצים להפסיק אוטומציות בסופי שבוע או בשעות מסוימות ביום. אחת הדוגמאות שהצגנו הייתה כאשר יש לנו אוטומציה שמיידעת לידים חדשים שנחזור אליהם בקרוב לאחר שהם משאירים פרטים. הסברנו שבמקרה כזה, אם העסק שלנו אינו פעיל בשישי שבת, נוכל להגדיר שהאוטומציה הזו לא תפעל בסופי שבוע, כדי לא לשלוח ללקוחות הודעות בזמנים שבהם לא נהיה זמינים.
התמודדות עם שגיאות:
בשיעור הרחבנו גם על התמודדות עם שגיאות שעלולות להתרחש במהלך תהליכי אוטומציה בזאפייר. הסברנו שכאשר אנו עובדים עם מערכת אוטומציה, שגיאות יכולות להתרחש בשל נתונים לא תקינים, בעיות בתקשורת עם אפליקציות חיצוניות, או תקלות לוגיות בתהליך. כדי להתמודד עם שגיאות אלו, הצגנו את הכלים שזאפייר מציעה כמו Paths (מסלולים חלופיים), Filters (סינון פעולות על בסיס תנאים), ו-Error Handlers (מנגנוני טיפול בשגיאות). הדגשנו כיצד ניתן להגדיר את המנגנונים הללו כדי להמשיך את תהליך האוטומציה בצורה חלקה גם במקרה של שגיאה, וכך להקטין את הסיכון להשבתות או לאובדן נתונים חשובים.
המלצה אישית:
המלצנו להשתמש ב-Error Handlers כדי להתמודד עם שגיאות בצורה חכמה. אחת ההמלצות שלנו הייתה להשתמש במנגנון זה כדי לשלוח את הפעולה מחדש לאחר זמן מוגדר במידה ומתרחשת שגיאה, או לדלג על השלב הבעייתי ולהמשיך את התהליך. כך נוכל לוודא שהאוטומציות שלנו פועלות בצורה מיטבית גם כאשר יש תקלות בלתי צפויות.
סיכום אפשרויות ההתמודדות עם שגיאות בזאפייר:
בסיכום השיעור, הסברנו את האפשרויות השונות להתמודדות עם שגיאות בזאפייר:
Paths: יצירת מסלולים חלופיים שיפעלו אם התנאים לא מתקיימים או במקרה של שגיאה.
Filters: סינון פעולות על בסיס תנאים מוגדרים מראש כדי למנוע שגיאות בתהליך.
Error Handlers: שימוש במנגנוני טיפול בשגיאות כדי להגדיר מה יקרה במקרה של כשל.
Zap History: כלי המאפשר לעקוב אחרי הביצועים של הזאפים שלכם ולראות היכן היו שגיאות ואיך לתקן אותן.
כך נוכל להבטיח שהתהליכים ימשיכו לפעול בצורה מיטבית גם במקרה של שגיאות, ולהקטין את הסיכון לאובדן נתונים או השבתות בתהליך.