בשיעור הזה קפצנו שלב! למדנו איך לבצע מניפולציות על נתונים בעזרת מערכת MAKE. אז בואו נסכם וניתן כמה דוגמאות לשימושים אפשריים. בעזרת מייק יש לנו את האפשרות לבצע מניפולציות על נתונים בין אם מדובר במספר, תאריך או טקסט. נוכל לפרק משפט או קישור לדוגמה: UTM למספר פרמטרים או לפרק תאריך ליום, חודש ושנה או אפילו לבצע פעולות חשבונאיות כמו חיבור, חיסור, כפל, חילוק, ממוצעים משוואות וכו’ על מספרים.
מספר דוגמאות בהם נשתמש במניפולציות על נתונים:
1.מדידה וניתוח קמפיינים ותנועה באמצעות פירוק קישור UTM לפרמטרים שונים:
כאשר יש לנו קישור UTM ואנחנו רוצים לחלץ ממנו מידע לצורך סידור המידע בטבלה או דשבורד מסוים ובעזרת המידע הזה להפיק תובנות לגבי מקורות התנועה, מאיפה הגיעו לי הרכישות או לדוגמה איזה מודעה עבדה הכי טוב.
איזה מידע נוכל לחלץ מה-UTM:
שם הקמפיין / Campaign name -
שם הקמפיין ממנו מגיע הטרפיק – לדוגמה: קמפיין פסח סייל 50% הנחה
מקור הטראפיק / source -
מאיפה מגיע הטרפיק? גוגל, פייסבוק, טיקטוק, אתר ספציפי שפרסמתם בו…
סוג / medium -
מאפשר לזהות בדרך כלל את סוג הקמפיין: CPC / CPA
או נגיד בפייסבוק קמפיין טראפיק/ לידים וכו'
מונח / term -
מאפשר לזהות את מילת מפתח ממנה הגיע ההמרה
Campaign Content-
מאפשר לזהות איזה מודעה הובילה לתנועה.
רוצים ללמוד עוד על UTM כנסו למאמר שלנו - מה זה UTM המאמר המלא!
2. חישוב ממוצע מכירות חודשי:
אם יש לנו נתוני מכירות יומיים ואנחנו רוצים לחשב את הממוצע החודשי
כדי להבין את הביצועים שלנו לאורך זמן.
3. חישוב הפרש בין שני תאריכים:
אם רוצים לדעת כמה זמן עבר בין הרשמת לקוח לשימוש הראשון שלו בשירות, נוכל לחשב את ההפרש בין שני תאריכים כדי להבין את זמן ההבשלה של הלקוח.