התשובה הקצרה
מנהלי שיווק, קמפיינרים ובעלי עסקים מעוניינים לדעת מהם מקורות התנועה באתר שלהם במטרה להפוך את פעולות השיווק לאפקטיביות וממירות יותר. באמצעות תיוג REF הם עוקבות אחרי מקור התנועה של הגולשים באתר ויכולות לנתח את דרכי הפעולה וההתנהגות של הלוחות שלהם. בשביל מה? כדי לטייב את מערך השיווק – כמובן, כדי לדעת מה עובד ומה פחות וכדי לשחזר הצלחות כך שהקמפיין השיווקי הבא יביא גולשים רבים יותר. אז מהו בדיוק תיוג REF (תיוג מקורות הגעה)? ואיך הוא פועל? יאללה לתשובות.
מהו תיוג REF?
תיוג REF מהווה חלק ממערכת המנתחת את מקורות התנועה של גולשים באינטרנט: ברשתות החברתיות, באתרים ובאפליקציות. תיוג REF מהווה כלי חשוב לניתוח מקורות הגעה של לידים עבור אנשים מתחום השיווק הדיגיטלי, מנהלי אתרים ובעלי עסקים.
תיוג REF – למה זה חשוב?
משווקים דיגיטליים ומנהלי פלטפורמות דיגיטליות חותרים להגיע להבנה מאיפה מגיעים המבקרים לאתר שלהם, מהם הקמפיינים השיווקיים שהביאו לידים, אילו קמפיינים לא גרמו לתנועה מוגברת לאתר ואילו ממקורות ההגעה השונים מביאים תנועה גדולה יותר לאתר. באמצעות שימוש בתיוג REF יכולים מנהלי שיווק דיגיטלי וקמפיינרים לעקוב אחרי פרסומים ברשתות החברתיות, במיילים או באמצעות באנרים מהאתר ולדעת בצורה מדויקת מה מבין פלטפורמות השיווק השונות ואילו תכנים – הביאו את התנועה לאתר.
איך לטייב פעילות עסקית ושיווקית באמצעות תיוג REF?
תיוג REF הוא תהליך המהווה חלק מאוטומציה עסקית ושיווקית לשיפור יכולות השיווק והפרסום. שימוש בתיוג מקורות הגעה מסייע לשיווק נכון ומדויק יותר הודות ליכולות השונות אותן הוא מספק. להלן מספר תחומים בהם ניתן לטייב את הפעילות העסקית באמצעות תיוג REF:
-
ניתוח התנהגות של משתמשים באתר
היום כבר מובן מאליו כי שיווק נכון והא שיווק מבוסס מחקרים הבודקים את התנהגות הגולשים ומסיקים מסקנות לצורך שיפור וטיוב חוויית האינטראקציה שלהם עם המותג. באמצעות ניתוח מקורות ההגעה של משתמשי האתר/המדיה החברתית ניתן לקלוט את דפוס ההתנהגות של הגולשים: איזה סוג תוכן גורם להם לשהות זמן רב יותר ואף לבצע פעולה, מהם הדפים שגרמו להתעניינות גדולה יותר ואילו פחות, וכמובן, מאיפה הם מגיעים.
-
ניתוח של קמפיינים
באמצעות תהליכי אוטומציה שונים וביניהם תיוג REF (תיוג מקורות הגעה) ניתן לעקוב אחרי קמפיינים שיווקיים ופרסומיים ובאמצעותם לאתר מהם הקמפיינים הטובים ביותר ומה הפך אותם לכאלו. בגיבוש הקמפיין הבא יוכלו המשווקים הדיגיטליים להשתמש בנתונים שנאספו כדי לחדד ולדייק את הקמפיין ולבחור בערוצי הפרסום הנכונים ביותר כדי להגדיל את הטראפיק באתר.
-
הגדלת היקף המכירות באתר
לאחר שהמשווקים הדיגיטליים הבינו מה גורם ללקוחות להגיע לאתר, ניתן לשלוח תוכן פרסומי יעיל וממוקד שיגרום להגדלת התנועה באתר ולביצוע פעולות של קנייה מה שיגדיל את היקף המכירות. השקעה במוקדי פרסום שמביאים תנועה גדולה של לידים איכותיים, תגרום להמרה גדולה יותר ולהגדלה של כמות הלקוחות הרוכשים.
-
אופטימיזציה של תכנים
מה עדיף לשלוח ללקוח – סרטון או ניוזלטר? תמונה חזקה או פודקאסט איכותי? משווקים בדיגיטל עוקבים בדריכות אחרי הרגלי צריכת התוכן של המשתמשים באתר ושל משתמשים פוטנציאלים כדי לגרום להם להתחבר לחברה ולהגיע לאתר המותג כדי לבצע פעולות של רישום או רכישה. באמצעות תיוג REF ניתן לבצע אופטימיזציה של תכנים, להבין מה מהם גורם לטראפיק באתר ולשלוח תכנים נוספים מאותו סוג כדי להגביר את התנועה.
-
שיפור ושדרוג חוויית המשתמש
ההבנה מהן ההעדפות של הגולש הפוטנציאלי מסייעת לא רק בטיוב קמפיינים חיצונים אלא גם בשיפור חווית המשתמש באתר. בצורה כזו, השיווק בכללותו נעשה חכם וממוקד יותר ומאפשר עלייה משמעותית בכמות הלידים שהופכים ללקוחות רוכשים של המותג.
מה ההבדל בין תיוג REF ל-UTM?
תיוג REF מתייחס למקור ממנו הגיעה התנועה לאתר. כשמשתמש עובר מדף אינטרנט לדף אינטרנט נוסף, הדפדפן שולח את כתובת ה-URL המקורית בצורה אוטומטית לשולח ומגדיר אותו כדף מפנה -Referral URL.
לעומת תיוג REF המתבצע בצורה אוטומטית, UTM הוא צורת תיוג ידנית המתייחסת למידע מפורט יותר על מקור ההגעה של תנועה לאתר. תיוג UTM כולל הוספה של פרמטרים לכתובת ה-URL כך שיספקו מידע מפורט יותר על מקור ההגעה של התנועה לאתר: מדיה מדויקת, פוסט ספציפי, מודעות ופרטים נוספים היורדים לרזולוציות הגבוהות ביותר של זיהוי מקור התנועה ולא רק כותרת “מלמעלה” מאיפה הגיע הלקוח לאתר.
השוואה בטבלה בין בין תיוג REF ל- UTM
מאפיין להשוואה |
תיוג REF |
UTM |
דיוק המידע | מספק מידע כללי על מקור התנועה בלבד | מספק מידע מפורט יותר על הקמפיינים, מקורות מדיה, ופלטפורמות ספציפיות |
הגדרה | מתבצע אוטומטית על ידי הדפדפן בעת מעבר בין דפים | דורש הגדרה ידנית של פרמטרים בכתובת ה-URL |
גמישות | פחות גמיש, אין אפשרות להתאים אישית את המידע שנשלח | מאוד גמיש, ניתן להתאים את הפרמטרים לצרכים ספציפיים של הקמפיין |
פרמטרים נוספים | מספק מידע בסיסי בלבד (URL המקורי) | מאפשר להוסיף פרמטרים כמו מקור, מדיה, קמפיין, תוכן ומונח חיפוש |
יכולות ניתוח | ניתוח פחות מעמיק, מתרכז בעיקר במידע בסיסי | ניתוח מעמיק, מאפשר להבין מה גורם להמרות ומה לא |
שימושים | מתאים לניתוח כללי של תנועה לאתר | אידיאלי לניתוח קמפיינים שיווקיים ספציפיים ושיפוט ביצועים |
אינטגרציה עם כלים נוספים | פחות משתף פעולה עם כלים לניתוח תנועה | משתף פעולה בצורה טובה עם כלים כמו Google Analytics לניתוח תנועה מדויק |
לסיכום
תיוג REF הוא תהליך אוטומטי משעתי המאפשר לבעלי עסקים, משווקים דיגיטליים ומנהלי אתרים לדייק קמפיינים פרסומיים ולחדד אותם, להבין מהם מקורות הפרסום בהם הם צריכים להשקיע את ‘התחמושת’ שלהם ולטייב את התוכן הנשלח לקהל הלקוחות הפוטנציאלי. תיוג REF הוא אחד ממערכות הניתוח המאפשרות לאנשי שיווק ופרסום לעבוד נכון ואפקטיבי יותר כדי להביא תנועה גדולה יותר ולהגדיל מכירות. תיוג REF נלמד כחלק מתוכנית הלימודים של קורס אוטומציה מסייע בטיוב מערכי השיווק בארגונים ובחברות.
שאלות ותשובות בנושא תיוג REF – תיוג מקורות תנועה
תיוג REF הוא שיטת תיוג המתייחסת למקור התנועה של לקוחות באתרי אינטרנט, אפליקציות ורשתות חברתיות. דפדפן האינטרנט מזהה מעבר של משתמש מדף אינטרנט לדף אינטרנט אחר ומספק לספק התוכן מידע על אודות מקור ההגעה בצורת כתובת URL של הדף המפנה.
תיוג REF מסייע למשווקים דיגיטליים ומנהלי אתרים במספר היבטים:
- אופטימיזציה של תוכן – שליחת תוכן מדויק וממיר יותר ללקוחות\מעקב אפקטיבי אחרי מקורות התנועה באתר על מנת לבצע ניתוח איכותי של התנהגות המשתמשים.
- שיפור חווית המשתמש באתר – מתוך הבנה של פרופיל המשתמשים באתר ומה התוכן והחוויה אותה הם מעוניינים לצרוך.
מכיוון שמדובר בתהליך אוטומטי, לא נדרש מצד המשווקים לבצע פעולה עצמאית, המידע נשלח אליכם בצורה מיידית על ידי הדפדפן ללא השקעה מאמץ מצדכם. מדובר בכלי המציע שימשו רוחבי ומותאם לכל סוגי התנועה בין ממקור אורגני ובין ממקור ממומן. אולם יחד עם זאת, הוא אינו מאפשר דיוק בנתוני מקור ההגעה מה שכן ניתן לבצע בשימוש בתיוג UTM .