התשובה הקצרה

Urchin Tracking Module או בקיצור UTM מהווה תוספת אותה ניתן להוסיף בכתובות URL שונות באתר , בקמפיינים שונים ברשתות החברתיות, בלינקים שאתם מפרסמים וכדומה. בעזרת שילוב UTM נוכל לעקוב אחרי 5 תגיות מרכזיות המאפשרות לעקוב אחר ביצועים ספציפיים של הלינק ומיקומים מדויקים מהם הגיעו גולשים בעזרת כל לינק. בעזרת שימוש ב-UTM נדע למדוד בצורה מדויקת את הביצועים של כל ערוץ פרסום, קמפיין, סדרת מודעות, מודעה, מילת מפתח ועוד. כך נדע לבצע אופטימיזציה מדויקת לפי נתונים מדויקים, נדע להחזיר מידע מדויק למערכות הפרסום וגם אנשי המכירות שלנו יתחילו ביתרון משמעותי משום שהם ידעו עוד מידע על הליד טרם שיחת המכירה.

כל קמפיינר יודע – שידע ונתונים הם כוח! בעזרת DATA  איכותית אפשר להפיק תובנות שמורגשות בכיס. לחסוך כסף ולהגדיל הכנסות – בעזרת נתונים ומעקב מדויק זה אפשרי . וזה לא הכל, בעזרת נתונים נדע להכיר את הקהל שלנו בצורה עמוקה. שהוא רוצה משהו מה הוא מחפש בגוגל? מה דפוסי הרכישה שלו? לאיזה מסרים הוא פרסומיים הוא מתחבר יותר? ועוד ועוד.. בואו נחליט כבר מעכשיו שחשוב מאוד לעקוב אחרי הפעולות של הלקוחות בהתאם לתהליכים השיקויים אותם אנחנו מבצעים – ולנתח אותם. בינגו! זה בדיוק, אבל בדיוק מה ש-UTM עושה. 

UTM מוגדר ככלי אולטימטיבי למעקב אחרי ביצועים השיווקיים של העסק שלכם. מה עובד? מה פחות? מאיפה מגיעים הלקוחות ואילו משפיענים מזרימים לכם תנועה לאתר? בקיצור, כל מה שמעניין אתכם. על זה אני הולך לדבר היום: UTM – אסור לכם לפספס את הפוסט הזה.

 

אוקיי, מה זה UTM?

UTM הוא כמובן מושג המשלב ראשי תיבות, במקרה זה: Urchin Tracking Module. למעשה, UTM מהווה תוספת אותה ניתן לשלב בכתובות URL שונות באתר, בקמפיינים שונים ברשתות החברתיות וכדומה. בעזרת שילוב UTM נוכל לעקוב אחרי 5 תגיות מרכזיות המאפשרות לעקוב אחר ביצועים ספציפיים של הלינק ומיקומים מדויקים מהם הגיעו גולשים בעזרת כל לינק.

בעזרת שימוש ב-UTM נדע למדוד בצורה מדויקת את הביצועים של כל ערוץ פרסום, קמפיין, סדרת מודעות, מודעה, מילת מפתח ועוד. כך נדע לבצע אופטימיזציה מדויקת לפי נתונים מדויקים, נדע להחזיר מידע מדויק למערכות הפרסום וגם אנשי המכירות שלנו יתחילו ביתרון משמעותי משום שהם ידעו עוד מידע על הליד טרם שיחת המכירה.

 

מה ההבדל בין UTM לבין המידע אותו מספק גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס הוא כלי ניתוח חיוני למשווקים דיגיטליים וקמפיינרים שיכול להציג דוח של כמות המבקרים באתר ורמת התנועה בכל דף. אבל יחד עם היתרונות של גוגל אנליטיקס, ללא שימוש ב-UTM המידע בו חסר. לכם כמשווקים או בעלי עסקים, יש צורך במידע מדויק שימפה לכם את כל ערוצי התקשורת עם הלקוח ויאסוף לכם נתונים סופר מדויקים: מקור מדויק של כל גולש, מאיזה מודעה מדויקת הוא החליט לבצע פעולה ולהיכנס לאתר שלכם לצורך התרשמות מקולקציית הקיץ, לדוגמה ועוד.

עם כל הכבוד ליכולות של גוגל אנליטיקס, הוא לא מסוגל להגיע לרזולוציות של “מאיזה קמפיין הלקוח הגיע”. בעזרת מעקב באמצעות UTM תוכלו להבין מה מבין הפעולות השיווקיות אותן ביצעתם עבד טוב ומה יש לשפר.

שימו לב שגם בבחירת משפיענים בקמפיינים שיווקיים תוכלו להשתמש ב-UTM. זה כמובן יעזור לכם להבין האם הם באמת משפיענים וגורמים ללקוחות להגיע אליכם על ארבע או שמדובר באנשים שעושים הרבה רוח, אבל לא באמת מסייעים להגדלת הטראפיק באתר שלכם.

 

מה תוכלו לעשות עם UTM?

  • לבדוק מהו ערוץ השיווק האפקטיבי ביותר עבורכם

באמצעות שימוש בתגי UTM אפשר לעקוב אחרי ביצועים שיווקיים של תוכן זהה במספר ערוצי שיווק. המגמות אותן תוכלו לבחון באמצעות UTM יסייעו לכם בביצוע החלטות מושכלות וטיוב מערך השיווק בהמשך. כך לדוגמה, אם גיליתם שעיקר הטראפיק הגיע מפוסטים שפרסמתם בפייסבוק תוכלו לשקול לצמצם פרסום ברשתות חברתיות אחרות ולמקד את השיווק דווקא בתוכן טקסטואלי בפייסבוק. תוכלו גם לזהות אם הקהל שלכם צורך סרטונים, תוכן כתוב או תמונות ואילו אנשי שיווק עשו לכם את העבודה הטובה ביותר. בקיצור, הקמפיינים העתידיים שלכם הולכים להיות מדויקים הרבה יותר עם UTM.

 

  • להבין את הסיפור מאחורי הטראפיק לאתר האינטרנט שלכם

מאחורי כל לקוח שמגיע לאתר ומבצע בו פעולות – יש סיפור: מאיפה הגיע? למה בא? מה הכאבים שלו? מה הצרכים שלו? באמצעות תגי UTM תוכלו לפענח את הסיפור שלו, להבין מדוע בחר דווקא בכם ואיך תוכלו לשחזר את סיפור ההצלחה הזה ולשכפל אותו באלפי עותקים….

 

  • לזהות תכנים ממירים

אם באמצעות תגי UTM אתם מזהים כי הלקוחות שלכם ‘עפים’ על תוכן של כותב מסוים, סרטוני הדרכה, תמונות מוצר מסוג מסוים וכל סוג תוכן נוסף, תוכלו בעתיד לטייב את הקמפיינים ולשלב בהם יותר תוכן מהסוג הרצוי. אין ספק כי שיווק הוא למידה תמידית הכרוכה בניסוי וטעייה. עם UTM תוכלו לקצר את משך הטעייה ולהגיע במהירות לנוסחה אפקטיבית להגדלת התנועה באתר.

 

5 תגי UTM: הפרמטרים

להלן סוגי פרמטרי UTM שיסייעו לכם להבין טוב יותר איך פועלים תגי UTM:

סוג הפרמטר הסבר
שם הקמפיין/ Campaign name  שם הקמפיין ממנו מגיע הטרפיק – לדוגמה: קמפיין פסח סייל 50% הנחה
מקור הטראפיק / source מאיפה מגיע הטרפיק? גוגל, פייסבוק, טיקטוק, אתר ספציפי שפרסמתם בו…
סוג / medium מאפשר לזהות בדרך כלל את סוג הקמפיין: CPC / CPA או נגיד בפייסבוק קמפיין טראפיק/ לידים וכו’
מונח / term מאפשר לזהות את מילת מפתח ממנה הגיע ההמרה
Campaign Content מאפשר לזהות איזה מודעה הובילה לתנועה.

 

איך להשתמש בתגי UTM?

קיים כלי נוח ויעיל לשימשו בתגי UTM המכונה Campaign URL Builder. השימוש בו נעשה בצורה הבאה: עליכם להזין את פרטי הקמפיין יחד עם כתובת האתר/דף הנחיתה שלכם וכלי זה יבנה עברכם כתובת URL רלוונטית. מומלץ לקצר כתובת URL ארוכות מדי באמצעות Tinyurl.com או מערכות קיצור לינקים אחרות כדי להימנע משימוש בכתובת ארוכה ומסורבלת שפוגעת בחווית המשתמש ועלולה להתפרש כספאם. בנוסף, שימו לב כי הכתובת תהיה חשופה לקהלים שלכם ולכן חשוב לדייק את המידע אותו תזינו בלינק – טריק ישן של משווקים זה לצלול ל-UTM ולנסות ללמוד מידע על הקמפיין או הפרסומים שלכם, אז שימו לב לנושא.

 

שאלות ותשובות בנושא מה זה UTM?

תגי UTM הם תוספת אותה יש להכניס בסוף כתובות URL ובעזרת כלים טכנולוגיים לעקוב ולנטר באמצעותם את פעילות הלקוחות אתר לפי פרמטרים שונים כדוגמת: מקור התנועה, מאיפה הגיעו הלקוחות, מה סוג התנועה ואיזה סוג תוכן פעל את פעולתו וגרם ללקוחות לבצע את הפעולות אליהן חתרתם. 

הכלי השימושי ביותר ליצירת קישורים עם UTM הוא כלי של גוגל בשם: Campaign URL Builder. כל שיש לעשות הוא להזין את פרטי הקמפיין ואת הלינק לאתר/לדף הנחיתה. Campaign URL Builder ידאג ליצור כתובת URL חדשה עם עדכון של UTM. 

  1. מקור – מאפשר להבין מהיכן מגיע הטראפיק.
  2. שם – מאפשר לזהות את הקמפיין המסוים השייך לקישור.
  3.  בינוני -אפשרות לעקוב אחרי סוגי התנועה (תנועה שמגיעה מרשת חברתית, מהמייל, דרך בלוג וכדומה).
  4. קמפיין – פרמטר שמאפשר לזהות חיפושים בתשלום השוקים למודעה ספציפית שפורסמה.
  5. תוכן – פרמטר המאפשר להבחין בין תנועות המגיעות מסוגי תכנים שונים גם באותו קמפיין.

 

 

מה זה UTM

הפיצו לחברים