סיכום עיקרי הפרק:
Urchin Tracking Module או בקיצור UTM מהווה תוספת אותה ניתן להוסיף בכתובות URL שונות באתר, בקמפיינים שונים ברשתות החברתיות, בלינקים שאתם מפרסמים וכדומה. בעזרת שילוב UTM נוכל לעקוב אחרי 5 תגיות מרכזיות המאפשרות לעקוב אחר ביצועים ספציפיים של הלינק ומיקומים מדויקים מהם הגיעו גולשים בעזרת כל לינק. בעזרת שימוש ב-UTM נדע למדוד בצורה מדויקת את הביצועים של כל ערוץ פרסום, קמפיין, סדרת מודעות, מודעה, מילת מפתח ועוד. כך נדע לבצע אופטימיזציה מדויקת לפי נתונים מדויקים, נדע להחזיר מידע מדויק למערכות הפרסום וגם אנשי המכירות שלנו יתחילו ביתרון משמעותי משום שהם ידעו עוד מידע על הליד טרם שיחת המכירה.
סוג הפרמטר | הסבר |
שם הקמפיין/ Campaign name | שם הקמפיין ממנו מגיע הטרפיק – לדוגמה: קמפיין פסח סייל 50% הנחה |
מקור הטראפיק / source | מאיפה מגיע הטרפיק? גוגל, פייסבוק, טיקטוק, אתר ספציפי שפרסמתם בו… |
סוג / medium | מאפשר לזהות בדרך כלל את סוג הקמפיין: CPC / CPA או נגיד בפייסבוק קמפיין טראפיק/ לידים וכו' |
מונח / term | מאפשר לזהות את מילת מפתח ממנה הגיע ההמרה |
Campaign Content | מאפשר לזהות איזה מודעה הובילה לתנועה. |
נקודות מפתח:
שאלות לחשיבה:
- כיצד השימוש ב-UTM יכול לשפר את הניתוח השיווקי של הקמפיינים שאני מנהל/ת?
לינקים שימושיים:
מאמר הסבר על UTM - מאמר מפורט על השימוש ב-UTM
שיעורי בית: