סיכום עיקרי הפרק:
בפרק זה הכרנו את Pipedrive, מערכת CRM מתקדמת לניהול תהליכי מכירה ולידים. המערכת מציעה אפשרויות מעקב ממושך אחר ההתקשרות של המשתמש במגוון אינטראקציות, משלב הליד עד לשלב סגירת העסקה וניהול הלקוח עצמו במודל פייפליין. המערכת מאפשרת ניהול שוטף של משימות, יעדים ומטרות, פגישות, ניהול יומנים, תקשורת רב ערוצית ( מייל/ SNS ) מתוך המערכת, דאשבורדים מובנים מראש לאנליזה ועוד , בקיצור - כל פעילות שקשורה לתהליך המכירה והתקשרות עם הלקוח.
המערכת מתאימה במיוחד לעסקים עם תהליכי מכירה ארוכים ו/או ללקוחות מתמשכים ולא חד פעמיים וכן, גם מעניקה אפשרויות מדהימות לעסקים שתהליך המכירה שלהם כולל מעורבות של מס' מחלקות. במהלך הפרק עברנו על מושגים מרכזיים ב-Pipedrive, סקרנו את כל המערכת מ- את ועד ת, סקרנו את היתרונות והחסרות של המערכת והסברנו לאיזה סוג עסקים היא מתאימה. בנוסף בסיכומי השיעורים תוכלו להנות מ- "מילון" שהכנו על כל הפיצ'רים במערכת מחול לקטגוריות וכלל הסברים.
נקודות מפתח:
- מערכת - Pipedrive היא מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות ומכירות המציעה מעטפת מאוד גדולה לניהול שיח שוטף עם ליד לאורך כל שלבי המכירה.
-המערכת מאפשרת ניהול פעילויות כמו פגישות ושיחות, ניהול יומנים, ומעקב אחר כל תהליך המכירה באמצעות Pipeline.
- מתאימה בעיקר לתהליכי מכירה ארוכים ו/או של לקוחות מתמשכים ומעניקה אפשריות מדהימות לעסקים שתהליך המכירה שלהם מערב מס' מחלקות
- המערכת יקרה יחסית ביחס למערכות אחרות ומתאימה יותר לארגונים גדולים
שאלות לחשיבה:
- מדוע המבנה של מערכת Pipedrive פחות מתאים למכירות קצרות ( בד"כ מכירות טלפוניות ) ויותר מתאים לחברות וארגונים שתהליכי המכירה שלהם ארוכים ומורכבים? שתפו את התשובות שלכם בקהילת הבוגרים ועוררו דיון בנושא!
- אחת היתרונות הגדולים ב- Pipedrive היא שהיא מציעה התקשרות עם לקוחות מתוך ה-CRM (כולל תיעוד בכרטיס לקוח ), מדוע הפיצ'ר הזה כלכך חשוב בתהליכי מכירה ארוכים? שתפו את התשובות שלכם בקהילת הבוגרים ועוררו דיון בנושא!
- האם איירטייבל הם מערכת שמתחררה בפייפדרייב?
שתפו את התשובות שלכם בקהילת הבוגרים ועוררו דיון בנושא!
קישורים שימושיים:
לינק ישיר למערכת פייפדרייב: https://www.pipedrive.com/
לינק ישיר לתמחור של מערכת פייפדרייב: https://www.pipedrive.com/en/pricing
שיעורי בית:
שלב 1: פתיחת חשבון ב-Pipedrive והתנסות ראשונית:
פתחו חשבון ב-Pipedrive והכירו את הממשק. עברו על הפיצ'רים הבסיסיים כמו ניהול לידים, הוספת עסקאות, והקצאת פעילויות ליומן, עבדו בצמוד להדרכות הרלוונטיות בפרק, בשלב זה אני ממליץ לעבוד עם 2 מסכים , אחד לצפות אחד לתרגל. ( אם צצות לכם שאלות- כהרגלנו, הרגישו בנוח לעלות בקבוצת הבוגרים )
שלב 2: יצירת Pipeline מותאם אישית:
צרו Pipeline מותאם אישית עם שלבים שונים שמייצגים את תהליך המכירה שלכם (למשל: קבלת ליד, שליחת הצעת מחיר, סגירת עסקה).הוסיפו לידים פיקטיביים ונסו להעביר אותם בין השלבים השונים ב-Pipeline תוך כדי התקדמות.
שלב 3: תזמון וניהול פעילויות:
הוסיפו פעילויות ( משימות ) (שיחות טלפון, פגישות, או שליחת מיילים) לכל ליד שיצרתם.
ודאו שכל פעילות (משימה) מתוזמנת ביומן ונשמרת במערכת Pipedrive.
שלב 4: יצירת דוחות בסיסיים:
צרו דוח בסיסי שמציג את מצב העסקאות שלכם ב-Pipeline: כמה עסקאות פתוחות בכל שלב, כמה נסגרו בהצלחה. עברו על הדוח וקבלו תובנות ראשוניות על הביצועים.