סיכום עיקרי הפרק:
בפרק זה למדנו על מערכת CRM ) Customer Relationship Management) ועל מערכת ERP Enterprise Resource Planning, תוך הבנת ההבדלים ביניהן והשימושים המרכזיים שלהן לעסקים.
הכרנו את היתרונות של מערכות CRM, כמו איסוף מידע על לקוחות, ניתוח דפוסי התנהגות, שיפור מערכי השיווק והמכירות, וניהול אפקטיבי של תהליכי מכירה. בנוסף, למדנו על היתרונות של מערכות ERP בניהול משאבים ארגוניים, שילוב תהליכים מרכזיים בעסק, ושיפור קבלת ההחלטות. ( הפרק התמקד בעיקר ב-CRM), בנוסף הסברנו על ההבלים בין מבנה רשומות למבנה כרטיסיות ב-CRM.
נקודות מפתח:
-מערכת CRM: כלי לניהול קשרי לקוחות, שמרכז מידע, משפר תהליכי מכירה ומסייע בקבלת החלטות.
-מערכת ERP: מערכת לניהול תהליכים ארגוניים כמו מלאי, ייצור, פיננסים ורכש, המספקת אינטגרציה בין כל מחלקות הארגון.
- בחירת מערכת CRM: נבחנת לפי פונקציונליות, נוחות למשתמש, גמישות ויזואלית, ותמחור מתאים ללקוח.
- מבנה רשומות מתאים בדר"כ לתהליכי מכירה קצרים במכירות חד פעמיות בעוד מבנה כרטיסיות מתאים לתהליכי מכירה ארוכים או ללקוחות במודל רייטינר / מנוי
שאלות לחשיבה:
לינקים שימושיים:
אתר השוואת מערכות CRM
מה זה CRM? - מאמר מורחב
מה זה מערכת ERP? - מאמר מורחב
שיעורי בית:
אפיון מבנה נתונים במערכת CRM:
בנו תרחיש של תהליך מכירה בעסק שלכם ובחרו האם הוא מתאים יותר לניהול במבנה כרטיסיות או במבנה רשומות. תארו את הסיבות לבחירה שלכם, בהתבסס על אורך תהליך המכירה וצרכי ניהול הנתונים. שתפו את הבחירה בקבוצה ודונו עם הבוגרים. ( אם אתם מרגישים שזה גדול עליכם כרגע דלגו על שיעורי הבית האלו עד שתשלימו את הפרקים על פייפדרייב ו- איירטייבל )