8 אוטמציות שיווקיות לאיקומרס שיטיסו לכם את המכירות לגבהים שלא הכרתם!

אוטומציה שיווקית

להגדיל את המכירות מבלי להוסיף שקל על שיווק. חלום או מציאות?  בעלי חנויות איקומרס מה אם הייתי אומר לכם, שאתם יכולים בעזרת מספר אוטמציות מייל ו-SMS פשוטות המוגדרות פעם אחת, להגדיל את המכירות באתר שלכם ב-20% לפחות מבלי להוסיף שקל אחד לתקציב השיווק הקיים. נשמע חלום לא? אז זהו שזה אמיתי לגמרי. שימו משקפות, היום אנחנו הולכים לצלול עמוק לעולם המרתק של אוטמציות שיווקיות לאתרי איקומרס. יאללה שנתחיל? זה בכלל לא משנה, בין אם יש לכם עסק גדול או קטן, אוטמציות שיווקיות לאתרי איקומרס הi כלי שיווקי יעיל שיעזור לכם להשיג יותר מכירות, לחזק את הקשר עם הלקוחות וללמוד תובנות משמעותיות על המותג שלכם ועל פעילות האונליין שלכם בפרט.

 

אנשי DATA אנחנו, את המאמר נפתח בקצת סטטיסטיקות: נטישת עגלות באיקומרס.

כמעט 70% מעגלות המסחר האלקטרוני ננטשות.

המשמעות היא שכמעט 70 מתוך 100 לקוחות פוטנציאליים מוותרים לפני ביצוע הרכישה. למען האמת, זה הרבה הזדמנויות מכירה מבוזבזות. ( סטטיסטה ומכון ביימארד )

אנשי DATA אנחנו, את המאמר נפתח בקצת סטטיסטיקות

 

לקוח חוזר באיקומרס:

ללקוחות שרכשו אצלכם באתר בפעם הראשונה, יש סיכוי של 27% לקנות שוב

לאחר רכישה שנייה, יש סיכוי של 49% שיקנו שוב. ואחרי רכישה שלישית, הסבירות עולה ל-62%.. ( Smile.io )
לקוח חוזר באיקומרס

לקוח מרוצה באיקומרס:

למעלה מ-90% מהצרכנים חושבים שחווית שירות לקוחות חיובית גורמת להם

לעלות את הסיכוי לקנות שוב ( Salesforce )

אחרי שצללנו לעומק הנתונים והבנו כמה הזדמנויות מכירה אנחנו מפספסים מידי יום, הגיע הזמן שנלמד איך לממש את מלוא פוטנציאל החנות שלנו ולייצר יותר מכירות בעזרת "אוטמציה שיווקית"
יאללה בואו נמשיך:

הכנתי לכם רשימה של 8 אוטמציות שיווקיות שאתם חייבים ליישם בחנות שלכם! אל דאגה, בהמשך המאמר נצלול לכל אוטומציה ואוטומציה,

רשימת אוטמציות שיווקיות:

1. אוטומצית ברוכים הבאים

2. אוטומצית נטישת דפדפן/ צפייה

3. אוטומצית נטישת עגלה

4. אוטומצית נטישת צ'ק אאוט 

5. אוטומצית פוסט פרצ'ס ( לאחר רכישה) 

6. אוטומצית REVIEW ( ביקורות) 

7.  אוטומצית ריפלנישמנט (אם יש לכם מוצר מתחדש)

8. אוטמצית יום הולדת


לפני הכל, חשוב שנכיר:
בשביל ליישם את תהליכי האוטמציה האלו נצטרך לגרום ללקוח להשאיר לנו פרטי התקשרות איתו
כמו מייל או מס' טלפון ולאשר לנו "דיוור" בערוצים הרלוונטים ( הצ'ק בוקס הקטנטן הזה…).

לכן, הפעולה הראשונה שנרצה לבצע היא להקים פופ אפ הרשמה למועדון הלקוחות/ ניוזלטר/ מדריך חינמי או כל רעיון שאתם חושבים עליו שיגרום ללקוח להשאיר את הפרטים שלו ולאשר לנו לדוור אותו. כאן חשוב מאוד לתת הצעה מגרה, ליצור ללקוח "אינטרס" ולא לדרוש יותר מידי פרטים בשביל לא לעייף אותו או לגרום לו להרגיש לא בנוח לחלוק כל כך הרבה פרטים. אם תרצו ללמוד עוד איך לבנות פופ אפים ממרים וחכמים: תקראו את המדריך שכתבתי בנושא.

 

אוטומצית ברוכים הבאים:

הטריגר יופעל כאשר לקוח נרשם לאתר או לניוזלטר שלנו.

נרצה לשלוח לו מייל "ברוכים הבאים" להודות לו על הצטרפותו, לתת לו הטבה שווה ולספר לו קצת על המותג. מייל "ברוכים הבאים" הוא המייל עם אחוז הפתיחה הגבוה ביותר.
ומבחינתי המטרה המרכזית שלו היא להניע לרכישה, ולאחר מכן להכיר את המותג.

 

המלצתנו:

– 2-5 מיילים בסדרה זו.

– מייל ראשון מניע לרכישה, קוד קופון בולט + כפתור חזרה לאתר בחלק העליון של המייל.

– שאר המיילים מתמקדים ב- היכרות עם המותג/ היכרות עם ה"פרסונה" (בעלים/ מעצב ראשי וכו'..)/ הסיפור של המותג/ יתרונות מרכזיים/ סיבות לרכישה דרך הכאב של הלקוח / מענה להתלבטויות וכו'.

– לא להיות משעממים. המייל הראשון לא חייב להיפתח ב-"ברוכים הבאים".. זה יכול גם להיכתב ככה:

איזה כיף שהצטרפת אלינו/  איזה כיף שעכשיו אנחנו חברות/ חיכינו לך סוף סוף הגעת..

– זיכרו אין שני לרושם ראשוני.

 

אוטומצית נטישת דפדפן/ צפייה:

הטריגר יופעל כאשר לקוח נכנס לאתר וצופה בעמוד מוצר ספציפי ולאחר מכן נוטש את האתר.במצב הזה נרצה לשלוח ללקוח סדרת מיילים שמטרתה להשיב את הלקוח לרכוש באתר. מייל נטישת דפדפן הוא המייל הראשון בסדרת הנטישות שלנו. חשוב להבין שהיוזר נמצא במצב יחסית "קר", משום שהוא לא ביצע שום פעולה אקטיבית המעידה על כוונת רכישה גבוהה, כמו הוספה לעגלה או ניסיון לבצע רכישה.


המלצתנו:

– מייל קצר וממוקד, אנחנו ממליצים לפחות על 2 מיילים בסדרה זו.

– צירוף המוצרים שהלקוח התעניין בהם, כולל כפתור הפנייה לעמוד הספציפי של המוצרים.

– ניתן לשלב בסדרה זו גם מיילים מכירתיים (פרומושיונאל – PROMOTIONAL ) וגם מיילים טקסטואליים


עם הפנייה לשירות לקוחות לסיוע בתהליך הרכישה, מענה על שאלות ונטרול חששות.

 

אוטומצית נטישת עגלה:

הטריגר יופעל כאשר לקוח מכניס מוצר לעגלת הקניות שלו ואז נוטש את האתר ומבלי להשלים את תהליך הרכישה .במצב הזה נרצה לשלוח ללקוח סדרת מיילים שמטרתה להשיב את הלקוח להשלים תהליך הרכישה. מייל נטישת עגלה הוא המייל השני בסדרת הנטישות שלנו. חשוב להבין שהיוזר נמצא במצב יחסית "חם", משום שהוא ביצע פעולה אקטיבית המעידה על כוונת רכישה גבוהה- הוסיף מוצר לעגלה.

המלצתנו:
– מייל קצר וממוקד, אנחנו ממליצים לפחות על 2 מיילים בסדרה הזו ( מומלץ יותר ).
–  צירוף המוצרים שהלקוח התעניין בהם, כולל כפתור הפנייה לעגלת הקניות עם כל המוצרים שהלקוח צירף לעגלת הקניות לפני שנטש. ( כאן חשוב לא לשים כפתור לכל מוצר בנפרד, אלה לשים כפתור "לסיום הרכישה" המפנה לעגלת הקניות)
– כדאי להשתמש באפקט "מחסור" וליצור FOMO אצלו הלקוחות ( פחד מפספוס הזדמנות) לדוגמה: " השעון מתקתק והמוצרים ששמרנו לך תכף אוזלים מהמלאי" / עקב הביקוש הרב למוצרים אלו, לא נוכל לשמור לך אותם לעוד הרבה זמן.
– ניתן לשלב בסדרה זו גם מיילים מכירתיים (פרומושיונאל – PROMOTIONAL ) וגם מיילים טקסטואליים עם הפנייה לשירות לקוחות לסיוע בתהליך הרכישה, מענה על שאלות ונטרול חששות.
– מומלץ לצרף קופון הנחה או הטבה שווה בסדרה הזו.

 

אוטומצית נטישת צ'ק אאוט:

הטריגר יופעל כאשר היוזר מגיע לעמוד הצ'ק אאוט ואז נוטש את האתר מבלי להשלים את תהליך הרכישה. במצב הזה נרצה לשלוח ללקוח סדרת מיילים שמטרתה להשיב את הלקוח להשלים תהליך הרכישה. מייל נטישת  צ'ק אאוט הוא המייל השלישי בסדרת הנטישות שלנו ולרוב הוא המייל הכי רווחי שלנו. חשוב להבין שהיוזר נמצא במצב "רותח", משום שהוא היה כבר בעמוד התשלום, ממש רגע מלסלוק
את האשראי שלו אצלנו בחנות.

 

המלצתנו:
– מייל קצר וממוקד, אנחנו ממליצים לפחות על 2 מיילים בסדרה הזו ( מומלץ יותר).

–  צירוף המוצרים שהלקוח התעניין בהם, כולל כפתור " לסיום הרכישה" עם הפנייה לעמוד צ'ק אאוט.

– כדאי להשתמש באפקט "מחסור" וליצור FOMO אצלו הלקוחות ( פחד מפספוס הזדמנות) – מומלץ להשתמש בטקטיקה הזו החל מהמייל ה- 2,3 תלוי בכמות המיילים בסדרה.

לדוגמה: " השעון מתקתק והמוצרים ששמרנו לך תכף אוזלים מהמלאי" / עקב הביקוש הרב למוצרים אלו, לא נוכל לשמור לך אותם לעוד הרבה זמן.

– ניתן לשלב בסדרה זו גם מיילים מכירתיים (פרומושיונאל – PROMOTIONAL ) וגם מיילים טקסטואליים

עם הפנייה לשירות לקוחות לסיוע בתהליך הרכישה, מענה על שאלות ונטרול חששות.

– חשוב להציף בסדרה הזו, את החששות של הלקוח, בעיות שהגיוני שהוא נתקל בהם ולשבור לו את ההתנגדויות.

– מומלץ לצרף קופון הנחה או הטבה שווה בסדרה הזו.

 

אוטומצית פוסט פרצ'ס –  Post purchase ( לאחר רכישה )

הטריגר יופעל לאחר שהלקוח ביצע רכישה אצלנו באתר. נרצה לשלוח ללקוח מייל שמטרתו לחזק

את הקשר עם המותג. זה יכול להיות מדריך שימוש במוצר ו/או מייל הענקת ידע וערך.

אני אישית במיילים האלו אוהב לעשות "טיזינג" ללקוח, ולגרום לו להתרגשות וציפייה לקבלת המוצר החדש שהזמין. במייל זה, תוכלו גם לשלב הצעה לרכישה נוספת של מוצרים משלמים בשילוב של הטבה או הנחה שווה. ברגע זה הגענו לשלב "שקנינו" את הלקוח, עכשיו הגיע הזמן לשמר אותו.

 

המלצתנו:
– בשלב הזה לשלב גם מייל של "אישור תשלום" וחשבונית.
– לא לשלב הנחות במייל של חשבונית ( אסור על פי החוק ) , משמע להפריד את המיילים.
– לשלב מיילים למעקב אחר הזמנה כמו: "ההזמנה שלך בדרך אלייך".

 

אוטומצית  ביקורות –  REVIEW

הטריגר יופעל לאחר 2-3 ימים אחרי שהלקוח קיבל את המוצר שלנו ונשאל אותו האם הוא מרוצה מהמוצר? למייל נוסיף אפשרות לדירוג המוצר וכתיבת ביקורת. וגם מהצד השני נוסיף כפתור המפנה לשירות לקוחות במידה והלקוח לא מרוצה מהמוצר. מטרת המייל היא לגרום ללקוח לראות שאכפת לנו ממנו גם אחרי שרכש, לחזק את הקשר עם הלקוח ואמון במותג.

 

המלצתנו:
– השתמשו בהמלצות שקיבלתם מהמייל כסושיאל פרוף לרשתות ולאתר.
– הוסיפו כפתור " לא מרוצים מהזמנה, פנו אלינו"  עם הפנייה לשירות לקוחות- במטרה שלקוח שלא מרוצה מהמוצר או מהשירות יפנה לשירות לקוחות ויקבל טיפול ולא יפזר עלינו תגובות שליליות ברשת.

 

אוטומצית מילוי מחדש –  Replenishment (אם יש לכם מוצר מתחדש)

במידה ויש לכם מוצר מתחדש, לדוגמה "תכשיר לאקנה" או מוצרי פארם למיניהם. תוכלו לפנות ללקוחות שלכם, בדיוק מתי שנגמר להם התכשיר ולהציע להם הזמנה נוספת. מטרת האוטומציה הזו היא לייצר רכישה חוזרת בעזרת מסר מותאם אישית בדיוק בזמן הנכון.


בשביל שתבינו טוב יותר, אני אשתמש בדוגמה:

אם במערכת ה-CRM מעודכן כי לקוחה קנתה לפני 30 ימים תכשיר פנים נגד אקנה בחנות שלכם ואתם יודעים שלפי קצב שימוש הלקוחות בעבר והמלצות הרוקח לשימוש נכון התכשיר עתיד להיגמר לה בעוד 15 ימים בדיוק, תוכלו לפנות ללקוחה כמה ימים לפני במייל אישי ולהציע לה להזמין תכשיר נוסף כי שלה עומד להיגמר ממש בקרוב.

 

אוטמציית יום הולדת

הטריגר יופעל, כאשר המערכת תזהה כי הגיע יום הולדתו של הלקוח שלנו. מטרת האוטמציה הזו היא כפולה, גם להניע את הלקוח לרכוש לכבוד יום הולדתו וגם לחזק את הקשר עם הלקוח, בעזרת כך שנוכיח לו שאנחנו זוכרים אותו ואכפת לנו ממנו.  לדוגמה תוכלו לברך את הלקוח שמגיע יום הולדתו במסר אישי וחמים או להציע לו מספר רעיונות לבילוי לכבוד יום הולדתו, וכמובן להציע לו הנחה מיוחדת אצלכם בחנות לכבוד המאורע המרגש.

 

המלצתנו:
– דאגו לכתוב ללקוח מסר אישי ומרגש, שהוא ירגיש שאתם מתרגשים יחד איתו.
– לא להתקמצן! הלקוח יעריך את זה מאוד. תעניקו לו הטבה שווה/ מתנה או אפילו רעיונות לבילוי,
כן גם אם אתם לא חברה שמוכרת אטרקציות.

 

לסיכום

היה מרתק תודו (: ,צללנו היום עמוק לעולמות האוטמציה השיווקית במייל, דיברנו על חשיבותנה, צללנו לעומק המספרים והסטטיסטיקות, גם ואולי הכי חשוב העמקנו בכל אוטומציה ואוטומציה.
עכשיו אני רוצה שתלכו לאתר שלכם, תוודאו שיש לכם פופ אפ לאיסוף פרטים עם אישור דיוור. וכמובן תיישמו את כל האוטמציות שדיברנו עליהם היום אצלכם באתר. אני מחכה לקבל ממכם עדכונים על התוצאות.

 

שאלות ותשובות בנושא 8 אוטמציות שיווקיות לאיקומרס שיטיסו לכם את המכירות לגבהים שלא הכרתם!

אוטומציה שיווקית (Marketing automation) היא בעצם פעולה אוטומטית הפועלת על פי נתונים שהוגדרו מראש ( טריגרים ) ומאפשרת לפנות ללקוח שלנו במסר אישי ובזמן הנכון בהתאם לנקודות המגע של הלקוח עם המותג.
אוטומציה שיווקית  (Marketing automation) מאפשרת לנו לקבוע פעולות שיתבצעו באופן אוטומטי בתגובה לטריגרים שונים וכך אנחנו יכולים לפנות ללקוחות או למתעניינים שלנו במסר אישי, בהתאם לנקודת המגע המדויקת שלהם, אונליין בזמן הנכון בצורה סקיילבילית ואוטמטית לחלוטין. מדהים לא?

לדוגמה: לשלוח מייל "ברוכים הבאים" למתעניין שנרשם למועדון הלקוחות שלנו או לשלוח ברכה ליום הולדת ללקוח שלנו בדיוק ביום הולדתו.

עבור חנויות איקומרס אני ממליץ על:
מערכת פלאשי – Flashy
מערכת קלאביו – klaviyo



עבור נותני שירותים אני ממליץ על:
מערכת מיילצ'ימפ (Mailchimp)
מערכת סמוב ( smoove ) – ישראלית ופשוטה.
בנימה זו כמובן שאני אציין, ש"אין מערכת הכי טובה".
הכל תלוי בצרכים ובתקציב שלכם או של הלקוח.

כיום, חד משמעית כן, בעבר לא. המערכות של היום פשוטות, לא מצריכות ידע בקוד ובעלות ממשק פשוט לעיצוב המיילים. עם זאת, מרקטינג אוטמיישן ואימייל מרקטינג זה מקצוע לכל דבר ועניין ותצטרכו ללמוד אותו בצורה מקצועית בשביל לייצר תוצאות טובות בעקביות לכם או ללקוחותיכם. וגם כמובן בשביל לא ליצור נזקים טכנים או תדמיתיים למותג.  

8 אוטמציות שיווקיות לאיקומרס שיטיסו לכם את המכירות לגבהים שלא הכרתם!
8 אוטמציות שיווקיות לאיקומרס שיטיסו לכם את המכירות לגבהים שלא הכרתם!
הפיצו לחברים
מאמרים נוספים מומלצים עבורך
קורס אוטומציה מלא
השאירו פרטים ונחזור אליכם