העידן הדיגיטלי מציע הזדמנויות חסרות תקדים לכל בעל עסק שרוצה להגדיל מכירות. הטכנולוגיה שמתקדמת בקצב מהיר מאפשרת לנו לעבור משיטות עבודה מסורתיות וישנות לדרכים חדשניות והרבה יותר אפקטיביות, ואוטומציה היא אחת השיטות שמובילות את המהפכה הזו.
כיום, כל עסק – קטן או גדול – יכול להשתמש במערכות אוטומציה ללא קוד כדי לייעל את תהליכי המכירה, השיווק והשירות. מדובר במערכות שמאפשרות לכם להגדיל מכירות בצורה חכמה, להפחית משמעותית את כמות הטעויות, לחסוך זמן ולעשות את כל זה בלי להעסיק צוות נוסף. למעשה, אם אתם עדיין לא מנצלים את היתרונות של אוטומציה, אתם מפספסים הזדמנויות מכירה חשובות ופשוט גורמים לעסק שלכם לעבוד לאט מהמתחרים שלכם.
האוטומציות האלו יכולות לקחת כל תהליך שחוזר על עצמו, ולבצע אותו בצורה מדויקת ויעילה יותר ועל אוטומט לחלוטין! כך, אתם מתפנים לעסוק בדברים החשובים באמת: אסטרטגיות צמיחה, פיתוח עסקי והגדלת ההכנסות. אז בואו נצלול לשבע האוטומציות שיטיסו את המכירות שלכם לשמיים.
1. עגלות נטושות? לא עוד! אוטומציה שתגרום ללקוחות לסיים את הרכישה
בעולם האיקומרס, תופעת העגלות הנטושות היא אחת הבעיות הכי מאתגרות. הלקוחות מוסיפים מוצרים לעגלת הקניות שלהם אבל נוטשים רגע לפני התשלום. הסיבות לכך מגוונות: לפעמים הם פשוט שכחו, לפעמים הם לא בטוחים לגבי המחיר, או שהם זקוקים לדחיפה נוספת כדי להשלים את הרכישה.
האוטומציה כאן יכולה להיות ההבדל בין עסקה מפוספסת לעסקה סגורה. תארו לעצמכם מערכת שמזהה כל עגלה נטושה ושולחת אוטומטית מייל ללקוח עם קישור ישיר לסל הקניות שלו, ואפילו מציעה הנחה מיוחדת או משלוח חינם. התוצאה? שיעור גבוה יותר של המרות, לקוחות שמרגישים שמעניקים להם יחס אישי – ואתם סוגרים יותר עסקאות בלי להשקיע זמן נוסף.
אם בא לכם ללמוד עוד על אוטומציות שיווקיות לאיקומרס – כתבתי על הנושא מאמר מרתק >> למאמר המלא על אוטומציות שיווקיות לאיקומרס
2. פולואפים אוטומטיים: כי כל עסקה שווה תזכורת
שיעור גבוה מהעסקאות נסגרות בזכות פולואפ נכון, אבל בואו נהיה כנים: פולואפים ידניים גוזלים זמן ולעיתים נשכחים במרוץ היום-יום. זה המקום שבו אוטומציות של פולואפ נכנסות לתמונה ומבטיחות שהלקוחות שלכם לא יישכחו.
פולואפים אוטומטיים שולחים תזכורות ללקוחות שמעוניינים במוצר או בשירות שלכם – שלא סגרו עסקה מסיבה כזאת או אחרת, או לאנשי המכירות שתהליך המכירה שלהם נקטע באמצע.
כל איש מכירות יודע שרוב תהליכי המכירה נקטעים באמצע מסיבות שונות, יכול להיות שהלקוח לא יכל לנהל שיחה, או התלבט לגבי המוצר שאתם מוכרים – לכן בתהליך מכירה מיטבי איש המכירות יקבע עם אותו הלקוח מועד נוסף לשיחה.
היום, לצורך העניין – אפשר לבנות אוטומצית פולואפ שמזכירה לאיש המכירות את כל הלקוחות הפוטנציאלים שעדיין לא סגרו עסקה לפי מערכת ה-CRM , אוטומצית פולואפ נוספת שאפשר ליישם – היא לשלוח לאותם הלקוחות הודעת וואטסאפ שתזכיר להם שקבעו שיחה עם איש המכירות.
לדוגמה – פולואפ אוטומטי לאחר הצעת מחיר
תארו לכם שהצעתם ללקוח הצעת מחיר, והוא ביקש “זמן לחשוב”. בקלות יכול לקרות שהמעקב אחריו נשכח, אבל עם אוטומציה זה כבר לא יקרה. לאחר שליחת הצעת המחיר דרך מערכת ה-CRM, מופעלת אוטומציה ששולחת ללקוח תזכורת ידידותית במייל או בוואטסאפ אחרי X ימים.
לדוגמה:
“היי [שם הלקוח], רק רצינו לוודא שקיבלת את הצעת המחיר שלנו. נשמח לעזור עם כל שאלה שתעלה!”
אם הלקוח לא מגיב גם אחרי התזכורת, המערכת תוכל לשלוח תזכורת נוספת לאיש המכירות, כדי לעודד שיחה יזומה עם הלקוח.
3. צ’אטבוטים: המוכר החדש שלכם, שפועל 24/7
צ’אטבוטים הם כיום אחד מכלי האוטומציה המתקדמים והיעילים ביותר בעולם המכירות והשיווק. הם יכולים לפעול 24/7, לטפל בלידים נכנסים ולחמם אותם. מה שמיוחד בצ’אטבוטים הוא היכולת שלהם לספק מענה מיידי ולנהל שיחה עם הלקוח, ולהוביל אותו לשלב הבא – אם זה לרכישה, ליצירת קשר עם איש מכירות או אפילו הצעת מוצר מותאם אישית.
לדוגמה, צ’אטבוט שמוצב באתר שלכם יכול לשאול את הלקוח מה הוא מחפש, להציע לו מוצרים מתאימים, ולהוביל אותו לתהליך רכישה מהיר ויעיל. מדובר בכלי שמחמם לידים, מייעל את תהליך המכירה ומעניק חוויית משתמש חלקה – וכל זה בלי שאתם צריכים להתערב.
סביר להניח שנתקלתם בצ’אטבוטים בעצמכם במהלך רכישה או קבלת שירות, אם הוא עזר לכם אז סביר להניח שאתם מבינים את הכוח שטמון בכלי הזה. אם הוא לא עזר לכם, אתם כנראה תופתעו לגלות ש-70% מכלל שיחות עם צ׳אטבוטים אכן מסתיימות בפתרון הבעיה. זה נתון אדיר – תחשבו ש-70% מכלל השיחות שנציג שירות לקוחות צריך לנהל יכול להיחסך באמצעות בוט.
4. מערכת CRM עם כוח אוטומטי: הפיכת לידים ללקוחות בקלות
אם מערכת ה-CRM שלכם עדיין לא עובדת עבורכם, אתם מבזבזים זמן יקר. אוטומציות ל-CRM יכולות להפוך את המערכת שלכם לכלי חזק שמטפל בלידים ובלקוחות בצורה חלקה, מדויקת ואפקטיבית.
תארו לעצמכם שכל ליד שנכנס מקבל יחס מיידי – מייל אוטומטי שנשלח ללקוח, הקצאת הליד לאיש המכירות הנכון, ויצירת תזכורות לאנשי הצוות בהתאם להתקדמות הליד בתהליך. אוטומציות במערכת ה-CRM מאפשרות גם לשלוח הצעות מותאמות אישית לפי התנהגות הלקוח, ובכך להבטיח שהלידים שלכם לא נופלים בין הכסאות ושאתם ממקסמים את הסיכוי לסגירת עסקאות.
5. שירות לקוחות אוטומטי שגורם ללקוחות לחזור לרכוש
אחד הגורמים המובילים להגדלת מכירות הוא שירות לקוחות מצוין – ושירות כזה אפשר לספק גם בעזרת אוטומציה. אוטומציה של שירות הלקוחות מאפשרת לשלוח מיילים אוטומטיים אחרי רכישה, לשלוח לו הודעות SMS או וואטסאפ עם משוב שביעות רצון מהשירות, אפשר אפילו לשלוח ללקוח שלכם רשימת טלפונים באופן אוטומטי.
גם צ׳אטבוטים יכולים לסייע מאוד במשימת שירות הלקוחות – במידה ולקוח צריך עזרה – אפשר להפנות אותו אל צ’אטבוט ייעודי ששואל אותו בדיוק באיזה בעיה הוא נתקל ומפנה אותו לפיתרון אפשרי, וכך לחסוך שיחת טלפון עם נציג אנושי.
אוטומציות בשירות גם עוזרות לטפל בתקלות ובקשות בצורה מהירה. הלקוחות מקבלים את היחס שהם מצפים לו בזמן אמת, מה שמחזק את הקשר עם המותג שלכם וגורם להם לחזור ולרכוש שוב.
6. אפסיילים וקורסיילים אוטומטיים שמגדילים את ממוצע הרכישה
לאחר שהלקוח כבר ביצע רכישה, אל תפסיקו שם – זהו הרגע המושלם להציע לו מוצרים נוספים או שדרוגים. תהליך אוטומטי שמבצע אפסיילים וקורסיילים יכול להגדיל את ממוצע הרכישה שלכם בצורה משמעותית.
למשל, אם לקוח רכש מכשיר אלקטרוני, האוטומציה יכולה לשלוח לו הצעות למוצרים משלימים, כמו כיסוי או אוזניות, מיד לאחר הרכישה. אוטומציה שמזהה את סוג המוצר שנרכש ומתאימה הצעות להגדלת המכירה היא דרך מעולה להגדיל את הרווחים שלכם בלי מאמץ נוסף.
7. ניהול לידים אוטומטי: אף ליד לא הולך לאיבוד
כשהלידים שלכם זורמים מעמודי הנחיתה או מרשתות חברתיות, חשוב שתהיה מערכת שמטפלת בהם בצורה מסודרת ומיידית. אוטומציה בניהול לידים יכולה להבטיח שכל ליד חדש ייכנס למערכת ה-CRM שלכם באופן אוטומטי, יקבל מענה מיידי במייל או SMS, וישולב בתהליך חימום לידים.
האוטומציה גם דואגת לשלוח תזכורות לצוות המכירות ליצור קשר עם הלידים בזמן הנכון, לוודא שהם מקבלים את המענה המהיר ביותר, ולמעשה לא מפספסים אף לקוח פוטנציאלי. מדובר בתהליך שחוסך זמן עצום ומוודא שכל ליד מקבל את הטיפול הראוי בצורה מהירה ומדויקת.
אז איך אוטומציות יטיסו את המכירות שלכם לשמיים?
בשוק העסקי התחרותי של היום, היכולת לנהל תהליכי מכירה בצורה יעילה היא קריטית להצלחה. בעזרת אוטומציות חכמות, פשוט וקל – תוכלו להגדיל מכירות, להיות מדויקים יותר, לחסוך זמן ולפנות את עצמכם לעסוק בפיתוח העסקי של החברה. כל האוטומציות שתיארנו כאן הן כלים שאכן ניתן ליישם באמצעות מערכות אוטומציה ללא קוד, צ׳אטבוטים ומערכות CRM – פתרונות פשוטים אך רבי עוצמה שכל עסק יכול וצריך לאמץ.
אם אתם רוצים לראות תוצאות מדהימות בעסק שלכם, אין זמן טוב יותר להתחיל מאשר עכשיו. התחילו לחקור את עולם האוטומציה, והטמיעו את התהליכים האלה בעסק שלכם כבר היום! תראו איך המכירות שלכם מזנקות, והלקוחות שלכם נהנים מחוויית קנייה איכותית ויעילה.
הגיע הזמן לתת לעסק שלכם את הכלים שהוא באמת צריך כדי לצמוח ולהתפתח – עם פחות עבודה ידנית, יותר יעילות, ותוצאות מהירות יותר. אל תחכו עוד, התחילו ליישם את האוטומציות שהצגנו כאן ותראו איך המכירות שלכם טסות לשמיים.
אוטומציה היא לא רק דרך לחסוך זמן וכסף – היא הדרך להפוך את העסק שלכם לעסק חכם, רווחי ויעיל יותר. קחו את הצעד הבא, הטמיעו אוטומציות, והביאו את העסק שלכם לשיאים חדשים.