6 הטעויות הנפוצות ביותר בעת בחירת מערכת CRM לעסק!

בחירה במערכת CRM (תוכנת ניהול קשרי לקוחות) יכולה להרים או להפיל את אסטרטגיית ניהול הלקוחות של העסק. הרבה עסקים נתקלים בקושי בתהליך הבחירה כי יש פשוט כל כך הרבה מערכות CRM, וכל מערכת מביאה איתה יכולות מרשימות ופיצ’רים שייחודים לה, אבל בינינו? זה מבלבל! איך בוחרים CRM? איך לדעת מה מערכת ה-CRM הטובה ביותר עבורי? המאמר הזה יפרט על 6 טעויות עיקריות שעסקים עושים כשהם בוחרים מערכת CRM ואיך להימנע מהן.  אז, טיזר קטן לפני שנתחיל – המפתח להצלחה הוא להבין מה העסק שלכם באמת צריך, שימו משקפות כי אנחנו צוללים. 

 

  1. הגדרה לקויה של צרכי העסק  

אחת הטעויות הגדולות ביותר בעת בחירת המערכת הנכונה היא לא להגדיר לעצמכם מה החברה באמת צריכה מהמערכת לפני הבחירה. קל מאוד להיסחף לשמות מוכרים מבלי לשאול את השאלה הפשוטה: “האם הפלטפורמה הזו באמת מתאימה לצרכים שלי?”

 

למשל, לעסקים קטנים שמחפשים מערכת לניהול לידים פתרונות מסובכים ומורכבים יכולים להיות מיותרים לגמרי. במקרה כזה, כדאי לשקול תוכנות גמישות יותר כמו Monday או Airtable. אף על פי שהן נחשבות בעיקר כמערכות לניהול פרויקטים ונתונים, ניתן להשתמש בהן גם כמערכת CRM פשוטה לעסקים קטנים בזכות הגמישות הרבה והיכולת להתאים אותן בקלות לצרכים משתנים. ( חשוב לציין של Monday יש גם מודל CRM ואז המערכת יכולה לשמש כמערכת CRM רצינית לכל דבר ועניין! )

 

כדי להימנע מהטעות הזו, עסקים צריכים לשאול את עצמם: מה בדיוק אנחנו רוצים להשיג עם מערכת ה-CRM? למשל, האם אנחנו רוצים לשפר את היעילות של צוות המכירות, להבין מי המוכר הכי טוב בצוות שלנו ולגמול לו על העבודה? לנהל יותר טוב את פניות לקוחות בעזרת סטטוסים על כל ליד וליד, ולחסוך לעצמנו משימות פשוטות כמו איסוף חשבוניות? חשוב לבחון את האופציות ולהיות יצירתיים, לפתח חשיבה עסקית משופרת בעזרת מערכת שתעשה לנו חיים קלים. בפשטות, אחרי שמבינים מה הצרכים שלנו, קל יותר למצוא את מערכת ה-CRM שמתאימה לעסק שלנו.

 

  •  להתעלם מיכולות האינטגרציה

בעולם העסקים של היום, נדיר שחברה משתמשת רק במערכת אחת. טעות נפוצה נוספת היא בחירת מערכת CRM שלא מתחברת למערכות שכבר עובדים איתן בעסק. למשל, אם הצוות השיווקי שלך משתמש ב-Google Analytics למעקב אחרי ביצועי העסק, מערכת CRM שלא יכולה לבצע אינטגרציה עם המערכת הזאת עלולה להיות פשוט לא אופטימלית, ולגרום לעובדים שלכם לעשות עבודה שחורה ולהעביר מידע בין הפלטפורמות השונות באופן ידני.

 

עסקים שמשתמשים בתוכנות מיוחדות יותר יצטרכו לבחור במערכת CRM שתתמוך באינטגרציות הספציפיות שלהם. כדאי ליצור רשימה של המערכות והכלים החיוניים שהעסק שלך משתמש בהם ולוודא שמערכת ה-CRM שבחרת מתחברת אליהם, אם באופן טבעי או דרך כלי צד שלישי כמו Make.

נרחיב ונאמר, שאפילו כדאי לבדוק אם למערכת ה-CRM שתבחנו יש כבר מודול קיים במערכות אוטומציה כמו Make או Zapier, זה יכול להיות יתרון גדול, חשוב גם לבדוק – האם ה-API של מערכת ה-CRM מביא איתו מספיק אפשרויות.

 

  •  התעלמות מחוויית משתמש

עוד טעות נפוצה היא להתעלם מחוויית המשתמש של ה-CRM. זה נחמד שיש פלטפורמה עם המון פיצ’רים, אבל אם הצוות שלך מסתבך עם השימוש בה, כל היתרונות הולכים לפח. למשל, מערכות מורכבות יכולות לבלבל צוותים שאין להם ניסיון בתוכנות CRM.

 

מצד שני, מערכת כמו Pipedrive שמה דגש על פשטות ומציגה את כל תהליך המכירה בצורה פשוטה וקלה לניווט. לעסקים שרוצים לנהל תהליכי מכירה בצורה פשוטה, זה פתרון מעולה בלי עקומת למידה תלולה.

 

כדי לוודא שה-CRM שבוחרים יהיה קל ונוח לשימוש, כדאי לערב את המשתמשים הסופיים בתהליך הבחירה. הרבה מערכות CRM מאפשרות להתנסות בהן בחינם, אז אפשר ואפילו כדאי לקחת כמה מערכות ל”נסיעת מבחן” ולראות מה עובד הכי טוב לצוות שלך.

 

  • לא להעריך נכון את העלות הכוללת  

עוד טעות שכיחה היא לא להעריך נכון את העלות הכוללת של ה-CRM. בהתחלה, המחיר יכול להיראות סביר, אבל הרבה עסקים לא לוקחים בחשבון עלויות נסתרות, כמו דמי יישום, הדרכות, תחזוקה, והצורך להרחיב את המערכת ככל שהעסק יגדל.

 

חשוב גם לשים לב איך כל משתמש נוסף יכול להעלות את העלות הכוללת. יש מערכות CRM שדורשות תשלום על כל משתמש, ולכן אם יש לכם צוות גדול, העלויות יכולות להתנפח מאוד. כדאי לחשב מראש את העלות הכוללת בהתאם למספר המשתמשים הצפוי בעסק ולהשוות בין מערכות שונות.

 

כדי להימנע מהפתעות לא נעימות, כדאי לבקש מהספק פירוט מדויק של כל העלויות, כולל רישוי, עלויות אינטגרציה, ודמי שדרוג. כך אפשר לקבל תמונה ברורה של המחויבות הכלכלית לטווח הארוך.

 

  •  התעלמות מגישה ניידת  

בעולם המודרני, שבו כולנו מחוברים לניידים, טעות גדולה היא להתעלם מחשיבות הגישה לנייד כשבוחרים CRM. צוותי מכירות צריכים גישה לנתוני לקוחות גם כשהם בדרכים, ו-CRM ללא אפליקציה ניידת חזקה יכול לפגוע בפרודוקטיביות.

 

חלק מהמערכות מעוצבות מראש כ”מובייל-פרסט”. Pipedrive, לדוגמה, מציעה ממשק נוח גם במובייל ומאפשרת ניהול תהליכי מכירה ישירות מהנייד, מה שהופך אותה למערכת מצוינת עבור צוותי מכירות שעובדים בדרכים.

 

  •  לא לתכנן צמיחה עתידית  

אחת הטעויות השכיחות ביותר היא לא לתכנן קדימה ולא לחשוב על יכולת ההתרחבות של ה-CRM. כשהעסק שלך יגדל, הצרכים שלך ישתנו, ואם ה-CRM לא יכול לצמוח יחד עם העסק, זה עלול ליצור כאב ראש גדול, ואפילו לדרוש מעבר יקר למערכת אחרת.

 

מערכות CRM כמו Pipedrive או monday CRM נבנו מתוך מחשבה על צמיחה. כשמוסיפים משתמשים חדשים או פיצ’רים נוספים, המערכת ממשיכה לעבוד בצורה חלקה. לעומת זאת, מערכות פשוטות יותר יכולות להיות מושלמות לצוותים קטנים, אך עלולות להיות מוגבלות לעסקים שהצרכים שלהם נהיים מורכבים יותר. כדי להימנע מזה, חשוב לחשוב לטווח הארוך ולבחור מערכת שיכולה לגדול עם העסק שלך, עם יותר משתמשים, נתונים, ופונקציות.

 

בחירת מערכת ה-CRM המתאימה דורשת מחשבה מעמיקה והתייחסות למגוון רחב של גורמים, החל מהצרכים העסקיים ועד העלות הכוללת של המערכת. על ידי הימנעות משש הטעויות הנפוצות – אי הגדרה ברורה של הצרכים העסקיים, התעלמות מחוויית משתמש, חוסר התייחסות לאינטגרציה עם כלים קיימים, הערכה לא נכונה של העלות הכוללת, התעלמות מגישה ניידת, ואי תכנון צמיחה עתידית – עסקים יוכלו לבחור במערכת CRM שמתאים לא רק לפעילות הנוכחית שלהם אלא גם יוכל ללוות אותם בצמיחה העסקית.

 

בסופו של דבר, כל מערכת CRM נבנתה למטרות שונות, ולכן המפתח להצלחה הוא להתאים את המערכת הנכונה לצרכים של העסק שלך. זה לא רק עניין של לבחור את המותג הכי גדול או את הכלי הכי פופולרי – אלא למצוא את הפתרון שיעזור לעסק שלך לעבוד בצורה היעילה ביותר ולצמוח בצורה חלקה.

הפיצו לחברים
מאמרים נוספים מומלצים עבורך
המיומנות שלי
שלב 1 מתוך 2 75%

לאן לשלוח את הקורס
" דוחות אוטומטיים"?

מנהל.ת בחברה?

באמצעות לימודי אוטומציה עסקית, תוכלו לשפר את כל התהליכים בארגון שלכם, משיווק ומכירות ועד לשירות לקוחות וניהול פרויקטים. זה לא רק חוסך זמן יקר, אלא גם מפחית טעויות אנוש, מפחית תלות בעובדים ומגביר את היעילות.

תדמיינו שאתם שולטים בנתוני הארגון בצורה מיטבית, משתמשים בכלי מעקב אוטומציות מתקדמות ומערכות ניהול. כך תוכלו להוביל את הארגון שלכם להצלחה משמעותית יותר, עם תוצאות ברורות בסוף כל חודש.

הזמן שלך חשוב, והידע באוטומציה יעזור לך לנצל אותו בצורה מיטבית. אל תתפשרו על פחות.

בעלי עסקים?

נמאס לכם לדשדש? בא לכם לעבוד חכם ויעיל ותכלס להגדיל הכנסות?

אנחנו יודעים, אתם מאבדים יד ורגל בכל הנוגע לשיווק ומכירות בעסק שלכם. אתם מבזבזים זמן על משימות חזרתיות ועסוקים בכיבוי שרפות.  בארכיטק אתם תלמדו כיצד לשלוט בנתוני העסק על כל רבדיו, לשפר את השיווק, המכירות ושירות הלקוחות בלי מאמץ ותכלס להרוויח יותר בסוף החודש.

טייסים אוטומטיים – כבר הזכרנו?!

מחפשים מקצוע חדש?

רוצים לעסוק במקצוע מבוקש, ריווחי ומרתק בשוק צומח?

בארכיטק אנחנו מלמדים איך להפוך לאנשי אוטומציה מאפס גם ללא ידע מקדים. אז אם אתם מרגישים שאוטומציות זה תחום שמדבר אליכם ואתם רוצים להשקיע את החודשים הבאים כדי לפתח קריירה במקצוע של העתיד ובתחום סופר מבוקש – יש לנו על מה לדבר.

משווקים ואנשי דיגיטל?

אם אתם רעבים להמרות גבוהות ויודעים ש-DATA טובה היא שם המשחק- מקומכם איתנו.

אתם מקימים קמפיין מטורף, מביאים ים לידים אבל איכשהו לא ממש יודעים להצביע על מה עובד יותר ומה פחות . אחרי זה עוד מצפים מכם לעשות אופטימיזציה ולקבל החלטות… על סמך מה בעצם?!

בארכיטק תלמדו לבצע אינטגרציות יעילות בין מערכות, לאיסוף DATA אוטומטי, לחמם לידים, צ’אט בוטים, CRM, גוגל דאטה סטודיו, אוטומציות מייל, UTMS, מספרי מעקב, ניהול צוותים ואני יכול להמשיך עוד שעות ..

הגיע הזמן להשיג בידול משמעותי על פני המתחרים בשוק.

חיילים משוחררים?

אנחנו יודעים, השתחררתם לא מזמן אתם מתלבטים מה ללמוד, פחות קורץ לכם אונבריסטיה עכשיו כי אתם אנשים של תכלס. אבל לימודי שיווק דיגיטלי, תכנות או אולי עיצוב אחד מהם תפס לכם את העין. 

בא לכם להיות עם מקצוע תוך כמה חודשים, ללמוד מהבית, לעבוד מכל מקום בעולם ולהתפרנס בכבוד נכון? – לא נרבה במילים, את כל מה שתיארתי עכשיו תקבלו רק אם תעסקו באוטומציה עסקית.
תחום חדש ולא רווי במתחרים , צומח , מרתק ומאתגר עם פוטנציאל הכנסה אדיר! וגם יש לכם מלגה של 1,700 ש”ח אז אל תהיו פראיירים! 

בונה אתרים?

להשיג בידול בעולם בניית האתרים ב-2024 זו משימה שקל ליפול בה. עם ארכיטק אתם מציעים ללקוח שדרוג משמעותי של השירות: לא רק בנייה של אתר אלה מעטפת שלמה שכוללת הטמעת כלי מעקב, אוטומציות לייעול תהליכים והגדלת מכירות, מערכת ניהול שמתממשקת לאתר ועוד! הלקוחות שלכם יעופו על זה.

בשנת 2024 בניית אתרים או בניית אתרים+אוטומציה
 עושה את ההבדל בין בונה אתרים ‘ככה’ לבונה אתרים מבוקש.

יועצי ארכיטק
מחכים במיוחד לך
השאירו פרטים ויועץ אוטומציה יחזור אליכם בהקדם.